طراحی صحنه «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر استرکی_1
اپیلاسیون نانا 1
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 3
کتاب لند_3
دکتر استرکی_3
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
دکتر استرکی_2
اپیلاسیون نانا 2
کتاب لند_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۰۹۶۴۱۶
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
۱۱۶۸۶
سریال قورباغه ساخته‌ی جذاب و متفاوت هومن سیدی از بحث برانگیز‌ترین سریال‌های چند ماه اخیر در بخش نمایش خانگی بوده است. در این مطلب، قصد داریم طراحی صحنه‌ی این سریال را بررسی کنیم.

وب‌سایت چیدانه - المیرا فلاحیان: ساختمانِ یک اثر هنری، همواره پیرو عناصر و عوامل گوناگون است که هر یک از آن‌ها نقش مهمی در این ساختمان ایفا می‌کنند. اگر متن و فیلمنامه‌ی یک اثر را به اسکلت ساختمان تشبیه کنیم، دکوراسیون و طراحی صحنه، نمای بیرونی ساختمان هستند که زیبایی ساختمان را چندین برابر می‌کنند. دنیای دکوراسیون و طراحی صحنه از نظامی قانون‌مند پیروی می‌کند و نقطه به نقطه‌ی هر سکانس را محلی برای درک یک پیام میداند. در این مطلب قرار است به تماشای چینش زیبای یک سریال بحث برانگیز در چند ماه اخیر بنشینیم. با ما همراه باشید تا زیبایی نمای این ساختمان خوش ساخت را با هم بررسی کنیم.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

درباره سریال قورباغه

سریال قورباغه ساخته‌ی جذاب و متفاوت هومن سیدی از بحث برانگیز‌ترین سریال‌های چند ماه اخیر در بخش نمایش خانگی بوده است. آخرین ساخته‌ی هومن سیدی یعنی قورباغه، با ایده و داستانی متفاوت توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و مورد نقد و بررسی‌های زیادی قرار گرفته است. این سریال همچنان در حال پخش است و با پخش هر قسمت به تعداد مخاطبین آن اضافه می‌شود و انتظارات را بالاتر می‌برد. در هر قسمت از این سریال مخاطبین با شگفتی جدیدی رو به رو می‌شوند و همین رمزآلود بودن نقطه‌قوت این سریال است که آن را به سریالی مورد تحسین بدل می‌کند.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

خلاصه‌ی داستان: داستان سریال با یک اسلحه گمشده آغاز می‌شود. بعد از یک درگیری با پلیس، اسلحه‌ی پلیس به قتل رسیده به دست سه جوان می‌افتد و نقشه‌ی یک سرقت را به ذهن آن‌ها می‌اندازد. اما این سرقت تبدیل به یک ماجرای پیچیده‌تر شده و ماجرا‌های بیشتری را در بطن خود جای میدهد.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

  • نویسنده و کارگردان: هومن سیدی
  • تهیه کننده: علی اسد زاده
  • بازیگران: صابر ابر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار، هومن سیدی
  • طراح صحنه: محسن نصراللهی

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

شهرک اکباتان، لوکیشن محبوب هومن سیدی

هومن سیدی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که با ساخته‌های متفاوت و قدرتمند خود در زمینه کارگردانی نیز صاحب سبک و نظر شده است. اگر شما با آثار هومن سیدی آشنایی داشته باشید، محال است که متوجه لوکیشن مورد علاقه‌ی این این کارگردان نشده باشید. شهرک اکباتان از جمله لوکیشن‌هایی است که در تعدادی از آثار هومن سیدی خودنمایی کرده و خود را امضایی برای آثار این کارگردان معرفی کرده است. بلوک‌های تو در توی شهرک اکباتان مکان مناسبی برای داستان‌های رمزآلود و هیجان انگیز است که فقط عده‌ای خاص توانایی دیدن و شنیدن آن‌ها را دارند.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

خانه‌ی نوری، بهترین انتخاب برای یک دزدی

خانه‌ی ویلایی نوری (با بازی نوید محمد زاده)، همکلاسی قدیمی رامین (با بازی صابر ابر)، می‌تواند بهترین سوژه برای یک سرقت مصلحانه باشد. از نمای بیرون این خانه می‌توان به ثروت زیاد صاحب آن و گران بودن اجسام و وسایل پی برد. نمای شیشه‌ای خانه که تمام اجسام گران قیمت را به همه نشان می‌دهد، به راحتی میتواند مورد سرقت قرار گیرد و خسارت زیادی به بار بیاورد. این خانه با تمام زیبایی‌اش از نظر امنیتی بسیار ضعیف است و همین نکته جسارت و انگیزه‌ی رامین و دوستانش را برای سرقت بیشتر میکند.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

دکوراسیون خانه نوری به سبکی کاملا مدرن چیده شده و می‌توان گفت که اجسام مدرن خانه با شخصیت نوری همخوانی دارند. علت اصلی توجه نشدن به امنیت بالای خانه نوری، توانایی‌هایی است که نوری دارد و می‌تواند با این توانایی‌ها به خوبی از خود مراقبت کند.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

تفاوت زندگی دو انسان باهوش

اگر بخواهیم واضح‌تر به داستان نگاه کنیم، قورباغه نیز مثل خیلی از آثار سینمایی و تلویزیونی به اختلاف طبقاتی‌ای اشاره دارد که امروزه در جامعه بسیار مشهود است. انسان‌ها ممکن است در شرایطی یکسان به دنیا بیایند و از امکانات مادی و استعداد‌های یکسانی برخوردار باشند، اما این تساوی با گذر زمان بهم می‌خورد. رامین و همکلاسی قدیمی‌اش نوری، هر دو در شرایط یکسان بزرگ شده‌اند و هر دو از هوش بالایی برخوردارند. تفاوت میان زندگی آن‌ها سال‌ها بعد از دوران مدرسه خود را بروز می‌دهد. در سکانسی دوربین ما را به خانه رامین و خانواده اش میبرد. دختر خانواده حق زندگی را از خانواده گرفته است و فضای اصلی خانه را به مزون لباس تبدیل کرده است. اعضای خانواده برای زندگی به حیاط خلوت پناه برده‌اند و زندگی خود را می‌گذرانند.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

نکته‌ی جالب اینجاست که خانواده با تمام شرایط بد و دشوار سعی بر خوب زندگی کردن دارند و این را می‌توان از دلخوشی کوچک داماد خانواده که یک استخر مصنوعی است متوجه شد.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

در همان قسمت از سریال، دوربین سیدی به خانه‌ی بچه محل قدیمی رامین، یعنی نوری، می‌رود که خانه‌ای لوکس در مناطق مرفه نشین تهران به حساب می‌آید. همه‌ی آرزو‌های رامین در خانه همکلاسی‌اش تبدیل به حقیقت شده است. خانه‌ای تمیز و مرتب که همه چیزش سر جای خودش است، ماشین‌های مدل بالا، و یک استخر واقعی برای یک تفریح واقعی...

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

سفری رنگارنگ به گذشته

استان‌های شمال ایران همواره بهترین کادر‌ها را برای دوربین فیلم و فیلم‌سازی به نام خود ثبت کرده اند. درست در جایی که ممکن است مخاطب از بی رنگی و خاکستری بودن سریال خسته و آزرده شود، سیدی ما را به سفری در زمان و سفری به سوی رنگ‌ها می‌برد. روایت قسمت چهارم سریال قورباغه در سال پایان جنگ و در شهر رشت رقم می‌خورد. داستان یک تعطیلات خانوادگی که در یک تابستان داغ رخ می‌دهد. اگرچه پس از گذشت سال‌های زیاد از آن زمان هنور ویلا‌های چوبی و و رنگارنگ در شمال کشور وجود دارند، اما حال و هوای آن‌ها با گذشته متفاوت است.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

خانه‌ای که در این قسمت از سریال به‌نمایش گذارده می‌شود، سر تا سر از چوب ساخته شده و سقف شیب دار رنگی دارد، بخاری‌های نفتی، بشقاب‌های دیوار کوب، رختخواب‌های روی هم چیده شده همه و همه سفری به گذشته‌ای رنگارنگ را برای ما زیبا و دلنشین می‌کنند.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

عشق و نفرت قدیمی در یک قاب

شاید اکثر ما با تاثیراتی که رنگ‌ها می‌توانند روی ذهن ما بگذارند آشنا نباشیم یا حتی گاهی آن‌ها را نادیده بگیریم. اما سینما به عنوان یک هنر، هرگز از این اهمیت غافل نبوده است. سیدی به عنوان یک کارگردان نکته‌بین در سکانسی این تاثیرات رنگی را به ما گوشزد می‌کند. در قسمت پنجم قورباغه، زمانی که فرانک (با بازی سحردولتشاهی) روی رامین تاثیر می‌گذارد و ذهن او را تحت کنترل می‌گیرد، دوربین، ما را به اتاقی می‌برد که نمادی از ذهن فرانک است.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

می‌بینید که نور قرمز رنگ در سرتاسر اتاق حکم‌فرماست. جالب است بدانید رنگ قرمز معمولا برای نشان دادن عشق، محبت و همچین عصبانیت و خشم استفاده می‌شود؛ و این‌ها تمام احساساتی هستند که فرانک در آن لحظه تجربه می‌کند. فرانک بعد از گذشت سال‌های زیادی از آشنایی‌اش با رامین هنوز به او علاقه‌مند است، اما به دلیل بی مهری‌ها و کم محبتی‌های رامین به شدت از دست اون خشمگین است و به دنبال تنبیه اوست. این همان تاثیری است که رنگ‌ها می‌توانند در ملموس کردن احساسات بگذراند.

طراحی صحنه سریال «قورباغه»؛ اختلاف طبقاتی دو بچه زرنگ

انتشار یافته: 14
در انتظار بررسی:9
Iran (Islamic Republic of)
09:23 - 1399/12/15
خیلی سریال خفنیه من عاشقش هومن سیدیو نوید محمد زادم دمشون گرمم..
پاسخ ها
میتی از مشد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
هومن کارگردان توانایی است ولی در این سریال با تمام نقاط قوتی که دارد نتوانسته بینده را به راحتی دنیال خود بکشاند و از جذابیت های داستان کم شده است . به نظرم نویسنده متن فوق پول خوبی برای نوشتن این متن از هومن دریافت کرده
Iran (Islamic Republic of)
13:35 - 1399/12/15
کمپلکسی از تقلید از کلیشه های سریال ها و فیلم های مختلف دیگه، بیشتر از این چیزی نیست، اجازه بدید منتقد های درست و حسابی نظر بدن لطفا ...
پاسخ ها
فامیل دور
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
همینم باشه خوبه.. بالاخره از یه جایی باید شروع کرد دیگه.. سینمارو که ایرانیااختراع نکردن بنابراین بایدبا دیدن و تقلید شروع کنن تا بتونن رشد کنن..
بدون نام
-
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
نخیر هیچ وقت از تقلید محض خلاقیت خلق نمیشه , تقلید به شرطی قابل قبوله که فقط به تکنیک محدود باشه
Iran (Islamic Republic of)
14:43 - 1399/12/15
بهترین سریال نمایش خانگی که دیدم..تنها سریالیه که ارزش خریدن داره
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
منم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
20:42 - 1399/12/15
من یک قسمت هایی رو دیدم و حس کردم صابر و نوید مثل ربات با هم حرف میزنن و خوشم نیومد. شایدم باید بیشتر نگاه میکردم !
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
اره به خصوص نوید محمدزاده اصن گریه نمیکنه صدا گریه رو در میاره صورتشم خشک خشک
Iran (Islamic Republic of)
08:37 - 1399/12/16
نوید در این سریال به هیچ وجه دوست داشتنی و قابل تحمل نیست
Netherlands
10:36 - 1399/12/16
این سریالو من همه قسمتاشو دیدم واقعا داستان پر از سوراخه
Iran (Islamic Republic of)
11:05 - 1399/12/16
الان اینایی که فرمودید برای ملت نان و آب میشه
Iran (Islamic Republic of)
08:31 - 1399/12/18
توی این فیلم هرچقدر که بازی صابر ابر درخشانه نوید محمد زاده نچسب و رباتیک بازی میکنه.خواستن متفاوت باشه ولی به نظرم فیک و مسخره درومده.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
بهمن پور_داخلی1
استخدام_1
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
استخدام_2
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شاخه نبات_ فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
فنی آتل_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت _فوتر
دکتر عارفی - فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک النا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو