افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و هشتم
۱۲۶۱۴۹
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
۶۴۱۲۰ 
برای اینکه در 30 روز ماه مبارک رمضان غذاهای متنوعی را امتحان کنید، ما یک برنامه کامل غذایی برای افطار شما در نظر گرفته ایم. این دستور شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر برای هر روز است.
 
 
 

برترین ها: برای اینکه در 30 روز ماه مبارک رمضان غذاهای متنوعی را امتحان کنید، ما یک برنامه کامل غذایی برای افطار شما در نظر گرفته ایم. این دستور شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر برای هر روز است. در هر روز هم دو نکته تغذیه‌ای را برایتان می نویسیم تا از تغذیه سالم، متنوع و خوشمزه در طول این ماه لذت ببرید.

نکته تغذیه‌ای 1

ميوه را بعنوان آخرين قسمت شام با فاصله كمي بعد از شام مصرف كنيد تا باعث سهولت هضم غذا شده و از بروز بسياري از مسائل جلوگيري كند. ميوه‌هاي ترش، ويتامين C بدن را فراهم مي‌كنند ميوه‌ها منبع خوبي از فيبرهاي غذايي هستند. ميوه‌ها و مخلوطي از مغزها را مي‌توان بعد از شام يا قبل از خواب مصرف كرد.

نکته تغذیه‌ای 2

نياز فوري بدن در هنگام افطار به دست آوردن يك منبع انرژي به شكل گلوكز براي هر سلول زنده به خصوص سلولهاي مغز و اعصاب است. خرما و آب ميوه منابع خوب قند هستند لذا هنگام افطار مصرف 3 عدد خرما، 1 ليوان آب ميوه، سوپ سبزيجات با رشته به منظور حفظ تعادل قند، آب و مايعات بدن توصيه مي‌شود.

مطلب مرتبط:

افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و هفتم
افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و ششم
افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و پنجم
افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و چهارم

افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و سوم

افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و دوم

افطاری با برترین‌ها؛ روز بیست‌ و یکم

افطاری با برترین‌ها؛ روز بیستم
افطاری با برترین‌ها؛ روز نوزدهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز هجدهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز هفدهم
افطاری با برترین‌ها؛ روز شانزدهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز پانزدهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز چهاردهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز سیزدهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز دوازدهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز یازدهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز دهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز نهم

افطاری با برترین‌ها؛ روز هشتم

افطاری با برترین‌ها؛ روز هفتم


پیش غذا

رولت مرغ و بادنجان

مواد لازم

•    چهار عدد بادنجان

•    سه عدد گوجه‌فرنگي

•    سه عدد ران مرغ

•    دو حبه سير

•    يك قاشق سوپخوري رب گوجه‌فرنگي

•    شش عدد فلفل سبز

•    نمك و فلفل و آب و روغن


افطاری با برترین‌ها – روز بیست‌ونهم

طرز تهيه

1.    بادنجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت طولي برش بزنید و در روغن كمي سرخ كنيد.

2.    مرغ بدون استخوان را خورشي تكه‌تكه کنید و در كمي روغن سرخ كنيد. سير خردشده و رب گوجه‌فرنگي، نمك و فلفل را هم اضافه کنید و كمي آب بریزید تا گوشت مرغ مغز پخت شود.

3.    سپس بين هر بادنجان‌ يك عدد گوشت مرغ قرار داده و رول كنيد و روي آن يك گوجه‌فرنگي و يك فلفل قرار دهید و با خلال دندان محكم كرده و سس گوجه‌فرنگي را هم روي آن اضافه كنيد.

4.    در فر 180درجه سانتي‌گراد قرار دهيد تا فلفل و گوجه‌فرنگي كبابي شود يا روي اجاق آنها را كبابي كرده و بعد روي بادنجان قرار دهيد و پنج دقيقه روي حرارت بگذارید تا جا بيفتد.


غذای اصلی

باقالی پلو با ماهیچه

مواد لازم

•    4 پیمانه برنج

•    2 پیمانه باقالی سبز

•    150 گرم شبت خشک

•    هل، دارچین و پودر گل سرخ (به میزان لازم )

•    3 قاشق سوپخوری زعفران دم کرده

•    100 گرم کره حیوانی

•    یک و نیم کیلوگرم ماهیچه با استخوان

•    2 عدد پیاز بزرگ

•    نمک و فلفل و زردچوبه

افطاری با برترین‌ها – روز بیست‌ونهم

طرز تهیه

1.    ماهیچه: ابتدا درون زودپز کمی روغن بریزید. ماهیچه های پاک شده و شسته شده را درون آن بریزید. پیازی را به شکل نگینی ریز خرد کنید و به ماهیچه اضافه کنید. حدود نصف قاشق غذاخوری زردچوبه بریزید و با حرارت متوسط به مدت یک ربع تا 20 دقیقه آن را تفت دهید. در این مدت دائم هم بزنید تا آب پیاز کم کم به خورد ماهیچه برود و بوی گوشت گرفته شود.

2.    سپس آب بریزید و اجازه دهید تا کاملا بپزد و آب آن به اندازه ی دلخواه باقی بماند. در آخر نمک را اضافه کنید.

3.    باقالی پلو : ابتدا مقداری آب درون قابلمه بریزید وقتی به جوش آمد برنج خیس خورده را همراه نمک اضافه کنید. آب که دوباره به جوش آمد باقالی ها را اضافه کنید. برای سبز ماندن رنگ باقالی آب گردانی کنید؛ به این طریق که در ظرفی مقداری آب جوش آمد یک قاشق چایخوری جوش شیرین ریخته باقالی ها را کم کم درون آبکش پلاستیکی بریزید و یک دقیقه درون آبجوش قرار دهید. سپس بلافاصله درون آب سرد یا زیر شیر آب سرد قرار دهید. آب آن که کشیده شد استفاده کنید.

4.    برنج را تست کنید هر وقت که آماده آبکش شدن شد آبکش کنید. درون قابلمه کمی روغن بریزید.

5.     سیب زمینی ها را حلقه کنید و در کف قابلمه بچینید. یک قاشق روی آن زعفران دم کرده بریزید و کمی از برنج بریزید و شوید بپاشید.

6.    دارچین و هل و پودر گل سرخ و کمی روغن آب کرده لا به لای برنج بریزید. در آخر کره را به قطعات نازک خرد کنید و روی سطح برنج بچینید. نصف استکان آب جوش دور قابلمه بریزید و به مدت یک ربع دم کنید.

7.    ماهیچه های آماده شده را می توانید لای برنج موقع کشیدن در دیس قرار دهید یا به شکل جداگانه در کنار برنج سرو کنید.


دسر

رنگینک

مواد لازم

•    یک کیلوگرم خرما

•    نیم کیلوگرم آرد گندم

•    ۳۰۰ گرم مغز گردو

•    یک فنجان پودرقند

•    ۲۵۰ گرم کره

•    دو قاشق مرباخوری دارچین

•    نصف پیمانه پسته چرخ شده

افطاری با برترین‌ها – روز بیست‌ونهم

طرز تهیه

1.    ابتدا هسته‌های خرما را پس از شستن، خارج کنید و درون آنها، مغز گردو قرار دهید، در دیس یک ردیف خرما بچینید سپس آرد و روغن را طوری تفت بدهید که کاملا طلایی شود، پس از اینکه، خنک شد نصف آن را روی خرماها ریخته و کمی پودرقند روی آن بپاشید و دوباره یک ردیف خرمای آماده شده را روی آن بچینید و بقیه آرد سرخ شده را روی خرماها بریزید.

2.    باقی‌مانده پودرقند و دارچین را روی آن بریزید، در ادامه می‌توانید سطح رنگینک را با دارچین، پودرپسته، خلال بادام و پسته تزئین کنید.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج