مقایسه دو خودروی منحصر بفرد؛ لکسوس RX350 و پورشه کاین
۲۶۹۱۴
۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
۸۳۶۳۹
در این نوشتار قصد داریم پورشه کاین 2011 و لکسوس 2010RX350 را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم با پرداخت 115 میلیون تومان پول بیشتر، چه چیزهایی را به دست می آوریم.

برترین مجله اینترنتی ایران

هفت صبح: کم نیستند کسانی که دوست دارند اتومبیل خاصی را خریداری کنند تا در میان دیگر اتومبیل های موجود در خیابان ها متفاوت و منحصر به فرد به نظر برسند. به عنوان مثال فرض کنید مبلغ 300 میلیون تومان در حساب بانکی شما موجود است و شما نیز قصد دارید یک اتومبیل شاسی بلند میان سایز لوکس را برای خود خریداری کنید.



لکسوس RX350 می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای شما باشد که با انبوهی از آپشن ها و امکانات لوکس، نیازهای شما را برطرف می کند. پس شما می توانید این اتومبیل 185 میلیون تومانی را خریداری کرده و 115 میلیون تومان هم در بانک پس انداز داشته باشید اما اگر شما هم مثل نگارنده عاشق اتومبیل های آلمانی باشید و هیچ چیزی را به یک اتومبیل خاص و منحصر به فرد ترجیح ندهید، از خیر 115 میلیون تومان گذشته و به سراغ پورشه کاین 300 میلیون تومانی خواهید رفت!

در این نوشتار قصد داریم پورشه کاین 2011 و لکسوس 2010RX350 را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم با پرداخت 115 میلیون تومان پول بیشتر، چه چیزهایی را به دست می آوریم.



لکسوس RX350

نسل قبل لکسوس RX350 با قیمتی حدود 95 میلیون تومان در ایران عرضه می شد و به خوبی مورد استقبال هموطنان قرار گرفت اما از لحاظ ظاهری و استایل طراحی چندان جذاب و دلچسب به نظر نمی رسید. طولی نکشید که نسل بعدی این خودرو با چهره ای کاملا متفاوت و زیبا وارد بازار شد و همه نقایص قبلی را برطرف ساخت.

طراحی این نسل از RX بسیار مدرن و جذاب بوده و تقریبا مورد پسند بسیاری از سلیقه ها است. مهمترین مشکل طراحی نسل قبل، فرم نه چندان دلچسب کاسه چراغ های جلو و عقب بود که در نسل جدید به کلی تغییر کرده و به یکی از زیباترین قسمت های نمای بصری خودرو تبدیل شدند.



طراحان لکسوس سعی کردند این مدل از RX حالتی اسپورت تر پیدا کرده و چهره جسورتری را به نمایش بگذارد که این خصیصه در نمای جلو یآن با وجود چراغ های باریک و کشیده و همچنین جلوپنجره بزرگ وی شکل، به خوبی نمایان می شود.

 RX350 در نمای عقب تنومند و با هیبت به نظر می رسد و چراغ های کریستالی سفید آن، زیبایی خاصی را برای این قسمت فراهم آورده اند. نمای جانبی خودرو نیز پویاتر از قبل به نظر می رسد و همه این عوامل دست در دست هم داده تا RX350 به یکی از محجبوب ترین اتومبیل های بازار داخلی تبدیل شود به طوری که هر بار از منزل خارج می شوید تعداد نسبتا زیادی از این اتومبیل را در سطح شهر مشاهده می کنید. البته محبوبیت RX350 در طراحی ظاهری آن خلاصه نشده و عواملی چون کیفیت، راحتی و امکانات نیز در آن تاثیرگذار بوده است.



با باز کردن در کابین اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند کیفیت بسیار عالی ادوات و پوشش های کابین بوده که انصافا نسبت به خیلی از اتومبیل های پرمدعای آلمانی برتر است.

صندلی ها با پوشش چرم طبیعی و سقف نیز از جنس جیر است که این دو ویژگی در بسیاری از اتومبیل های لوکس و گران قیمت به صورت یک آپشن عرضه می شوند اما در RX350 به صورت پایه در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

داشبورد و پانل مرکزی از یک طراحی مدرن و فوق العاده ارگونومیک برخوردار هستند و اهرم تعویض دنده نیز با شیب نسبتا زیاد در قسمت پایین پانل نصب شده است تا به راحتی در دسترس راننده قرار گیرد.



صندلی های RX350 بسیار نرم و راحت بوده و فضای پا برای هر پنج سرنشین جادار و قابل تحسین است. RX350 مجموعه ای از مدرن ترین تکنولوژی روز را در خود جای داده است که از جمله آنها می توان به نمایشگر مرکزی 7 اینچی OLED – سیستم حافظه یکپارچه صندلی ها، آینه و ستون فرمان، گرم کن و سردکن صندلی ها، سیستم صوتی حرفه  ای مارک لونیسون با 12 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر مخصوص برای تهویه عقب، سقف پانورامیک، سیستم نمایش اطلاعات رانندگی روی شیشه جلو (Head Up Display)، در برقی صندوق عقب، نمایشگرهای ردیف عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با رادار و قابلیت ترمزگیری خودکار و همچنین سیستم هوشمند کمک پارک اشاره کرد.



با این حساب لکسوس RX350 از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی یک مجموعه بسیار کامل را در اختیار شما قرار داده و با وجود 12 ایربگ، ایمنی شما را به بهترین شکل تضمین می کند. این خودرو از یک موتور شش سیلندر وی شکل به حجم 3456 سی سی برخوردار است که با وجود 24 سوپاپ قدرتی معادل 275 اسب بخار و گشتاور 348 نیوتن متر را تولید می کند.

به لطف بهره گیری از این مجموعه توانمند و گیربکس شش دنده فوق هوشمند اتوماتیک ECTi (با قابلیت تعویض دستی) شتابگیری RX350 به خوبی صورت می گیرد و در مدت زمان 5/7 ثانیه از حالتت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند.



در واقع RX350 یک SUV نسبتا پرشتاب بوده و به لطف پیشرانه توانمندش هیچگاه احساس کمبود قدرت به شما دست نمی دهد. شاسی و سیستم تعلیق آن نسبت به نسل قبل تقویت شده و با این وجود هندلینگ آن نیز بهبود یافته است. سواری RX350 بسیار نرم و بی صدا بوده و دست اندازها را به خوبی و بدون کوچک ترین ضربه به اتاق رد می کند که البته این ویژگی در تمامی مدل های لکسوس مشهود است.

ضمن اینکه RX350 نیز مانند دیگر اعضای خانواده لکسوس، اتومبیلی بسیار بادوام و کم استهلاک است. البته میانگین مصرف سوخت این اتومبیل 7/11 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و در شهری مانند تهران حدود 5/13 الی 15 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر می سوزاند که تقریبا زیاد به نظر می رسد.

قیمت نمونه 2012: 180 الی 190 میلیون تومان





پورشه کاین



نسل قبل پورشه کاین اولین مدل از پورشه بود که به دست نمایندگی آن در ایران و با قیمتی حدود 170 تا 190 میلیون تومان به فروش رسید. هیچ کس تصور نمی کرد پای برند پورشه به ایران باز شود و همین خاص بودن باعث شد خیلی ها برای خرید این اتومبیل آلمانی گران قیمت ترغیب شوند.

نسل قبل این خودرو شباهت زیادی به یک پورشه نداشت، به خصوص طراحی جلوی آن که کمی خسته کننده به نظر می رسید اما حدود یک سال بعد از عرضه این خودرو در ایران، نسل جدید آن نیز معرفی شد و طولی نکشید که به بازار داخلی نیز راه یافت.

نسل فعلی آن چهره ای مدرن و جذاب تر داشته و به خوبی پورشه بودنش را نمایان می کند، به خصوص در نمای جلو که چراغ های آن شبیه دیگر مدل های پورشه طراحی شده است. کاین 2011 از نزدیک کوچک تر از آنچه در تصاویر می بیند به نظر می رسد هر چند که طول آن نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.



 استفاده از خطوط سیال و روان در طراحی آن بیشتر شده و پف گلگیرها نیز افزایش یافته است. تنها قسمتی که همخوانی چندانی با طراحی دیگر بخش ها ندارد، فرم چراغ های عقب بوده که البته بعد از مدتی به آن عادت کرده و LED هایش هنگام روشن شدن، بسیار زیبا به نظر می رسند.

نمای جانبی آن نیز نسبت به قبل اسپورت تر شده و در کل یک استایل شیک، اسپورت و خوش تراش را به نمایش م یگذارد. کیفیت بی نظیر و مثال زدنی مواد به کار رفته شده در کابین کاین و دقت بالای مونتاژ قطعات حتی از پشت شیشه نیز تشخیص داده می شود و به واقع می توان گفت یک سر و گردن از لکسوس بالاتر است.

برای پوشش چرم طبیعی کاین 2011 دو نوع ترکیب رنگی قهوه ای تیره (اسپرسو) یا قهوه ای و کرم در نظر گرفته شده است و اگر رنگ های دیگری را بخواهید باید به سراغ چرم مصنوعی بروید که آن هم از لحاظ کیفیت و مرغوبیت تحسین برانگیز است. طراحی ادوات داشبورد و کنسول مرکزی آن بسیار زیبا و شبیه به پانامرا بوده و بی شباهت به کابین هواپیما هم نیست!



در نگاه اول انبوه کلیدها و شاسی ها روی پانل و کنسول مرکزی ممکن است شما را گیج کند اما با یک نگاه اجمالی به سرعت با آنها ارتباط برقرار کرده و با کارکرد هر یک آشنا می شوید. کاین نیز کلیه تجهیزات و امکانات رفاهی RX350 را دارا بوده با این تفاوت که مواردی چون سیستم صوتی حرفه ای BOSE یا Brumester، قابلیت تنظیم ارتفاع و گرم کن خودرو در حالت پارک نیز به لیست تجهیزات آن اضافه می شود. البته از نظر تزئینات کابین امکانات بسیار زیادی در دستر مشتریان قرار دارد و آنها می توانند کابین اتومبیل خود را با تزئینات آلومینیوم، چرم، فیبر کربن یا چوب در رنگ ها و ترکیبات مختلف سفارش دهند.

خیلی از موارد دیگر چون حک شدن لوگوی پورشه روی چرم صندلی ها یا رنگی بودن لوگوی پورشه روی رینگ ها نیز به صورت آپشن در نظر گرفته شده اند. صندلی های کاین نسبت به RX350 اسپورت تر و البته کمی سفت تر است که این ویژگی با توجه به ذات اسپورت کاین قابل توجیه است اما فضای پا برای همه سرنشینان جادار و رضایتبخش است.



کاین از یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ به حجم 3598 سی سی برخوردار است که قدرتی معادل 300 اسب بخار را به همراه گشتاور 400 نیوتن متر تولید می کند اما شتابگیری و عملکرد آن نسبت به انتظاری که از یک پورشه داریم کمی کند و تنبل بوده و شتاب اولیه آن نیز 0/3 ثانیه از RX350 کندتر است ولی تعویض های هوشمند و مکرر گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (با قابلیت تعویض دستی از روی فرمان) باعث می شود هنگام حرکت، بهترین دور موتور و قدرت در اختیار راننده قرار گیرد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شود.

هندلینگ و پایداری کاین در بین SUV های مطرح جهان بسیار عالی بوده و به لطف سیستم هوشمند کنترل پایداری PSM و مدیریت شاسی PDCC بهترین فرمانپذیری و پایداری را به ارمغان می آورد. ضمنا عملکرد سیستم تعلیق آن حتی در حالت Comfort نیز به نرمی RX350 نیست.




صدای منبع اگزوز کاین در دورهای بالا و حالت Sport بسیار جذاب بوده و برخلاف RX350 که یک SUV شهری است، کاین از قابلیت های آفرود قابل توجهی برخوردار است. میانگین مصرف سوخت کاین 2011 برابر 9/9 لیتر و در شهر 13/2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در کل می توان گفت کاین یک SUV سوپرلوکس و اسپورت بوده که به اندازه کافی در خیابان ها جلب توجه کرده و تجملاتی تر از RX350 به نظر می رسد خصوصا اینکه تعداد آن نسبت به RX350 خیلی کمتر است.

قیمت مدل 2012: 290 الی 300 میلیون تومان
انتشار یافته: 22
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
22:25 - 1391/09/09
ﭘﻮﺭﺷﻪ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﻋﻘﺐ ﻧﺪﺍﺭﻩ.ﺳﺮﺩ ﮐﻨﺪ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ.ﻓﻀﺎﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻫﺎﯾﺶ ﭘﺸﺖ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻟﮑﺴﻮﺳﻪ.ﮐﺮﻭﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻧﺪﺍﺭﻩ.ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﯾﺮﺑﮓ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻟﮑﺴﻮﺱ ﻫﺴﺘﺶ ﻭﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺭﻭﻫﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﺩﺍﺭﻩ..
پاسخ ها
دوست زخمي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
جدي!!!!!!!! پس ي ماشين خوب معرفي كن!!!
آرش
United States
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ماشینهای شرقی هیچوقت به پای فناوری ماشینهای آلمانی نمیرسن به خصوص تو موتور و تعلیق
Iran, Islamic Republic of
09:36 - 1393/03/07
300 میلیون داشته باشی 280 تارو میزاری بانک میری یه پراید میخری! :))))))))))
Iran, Islamic Republic of
13:13 - 1393/03/30
آخه مگه پورشه به لگسوس می رسه
Iran, Islamic Republic of
19:06 - 1393/05/25
ما لگسوس سياه هرو داريم دلتون بسوزه ها ها ها
Iran, Islamic Republic of
19:32 - 1393/05/30
فکر کنم قیمت rx رو اشتباه زدید . این ماشین بین 300 تا 400 قیمتشه
Iran, Islamic Republic of
17:12 - 1393/06/23
ما که با ام وی ام ایکس سی و سه خودمون خوشیم و بس!البته اونم واسه خودش کلاسی داره ها!!!مخصوصا تو شهرستان کوچیک ما!!!!!!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
سلام خدمت همه عزیزان این سوال منو هرکس که میخونه خواهشا جواب بده شما هایی که از این ماشین های با حال و لوکس دارید دمتون گرم ایول ولی میشه بگید شغلتون چیه و با چه شغل و درآمد ماهیانه ایی میشه یه همچن ماشینایی خرید لطفا یه راهی هم جلو پای من بزارید ممنون میشم اگه جوابمو بدین
Iran, Islamic Republic of
16:25 - 1393/07/14
قیمت لکسوس الان بازار550. میلیون البته2013. صفر
Iran, Islamic Republic of
16:29 - 1393/07/14
قیمت لکسوس الان بازار550. میلیون البته2013. صفرکیلومترپس اگربشه باسیصد تومن 2010 خرید درسته؟ باتشکر علی ازتهران
Iran, Islamic Republic of
16:35 - 1393/07/14
سلام غکرکنم قیمت لکسوس آلان بین 450 تا550 باشه اگر سصدتومان بود میخرید غکرکنم 2010 بتونم بخرم باتشکرو احترام
Iran, Islamic Republic of
16:36 - 1393/07/14
سلام غکرکنم قیمت لکسوس آلان بین 450 تا550 باشه اگر سصدتومان بود میخرید غکرکنم 2010 بتونم بخرم باتشکرو احترام
Iran, Islamic Republic of
17:47 - 1393/07/26
هههه همه به دنبال این جور ماشیناند ولی هر کسی با درامدی که خدا به او عنایت میکنه. میتونه بخره. من خودم یه پرشیا و یک زانتیا دارم. قبلأ پرادو و بی ام و داشتم که. الان هیچ کدامو ندارم. خوش باشید دنیا دو روزه
Iran, Islamic Republic of
11:43 - 1393/08/02
خوب بود ولی من هیچ وقت بورشه رو نمیزارم برم لکسوس بخرم ولی بازم ممنون
Iran, Islamic Republic of
10:12 - 1393/08/26
سلام درهر صورت پول هرکدومشو داشته باشی بخری خوبه ولی کن لکسوس رو میپسندم
Iran, Islamic Republic of
10:33 - 1393/12/21
سلام به نظرمن وتجربه هایی که من دارم تواین رنج ماشینالکسوس خودش روجرباجرم نکنه به پورشه کاین نمیرسه اصلانمیشه این دوماشینوباهم مقایسه کردپورشه یه چیزه لکسوزیه چیزدیگه پورشه بابهترین امکانات روزدنیاوباطراحی های متفاوت وزیباتوگوش تمام ماشینای لوکس زده اصلا لکسوزعددی نیست جلوی پورشه کاین بایدلنگ بندازه لکسوزجلوی پورشه کاین
Iran, Islamic Republic of
18:31 - 1394/04/02
سلام
منم عکسشو (لکسوس ) زدم توی اتاقم اینقده خوبه :/

با تشکر
Iran, Islamic Republic of
19:32 - 1394/05/08
من لكسوس rx350داشتم به مدت ٣سال به قران اونو به پورشه يا بي ام وه نميدم واقعا عاليه الان يه بنز e350دارم ولي دلم دنبال سواري لكسوس استش
Iran, Islamic Republic of
03:41 - 1395/08/05
فکر کنم سالی گذشته هر دو برند سطح بالا ند الان لکسوس خوب میفروشه پورشه رو دوست دارم
Iran, Islamic Republic of
17:13 - 1399/01/10
به نظر من پول اگر حلال باشه جای لکسوس میره
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج