برای سوزاندن کالری شكلات چقدر باید دوید؟
۲۹۷۸۰۶
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
۲۳۸۹۹ 
همین امروز كه از منزل بیرون رفتید،‌نگاهی به اطراف بیندازید. سعی كنید روی تابلوهای تبلیغاتی كه در سطح شهر نصب شده، متمركز شوید! چیز تازه‌ای نظرتان را جلب نمی‌كند؟‌...
همشهری شش و هفت - سها دادمند: همین امروز كه از منزل بیرون رفتید،‌نگاهی به اطراف بیندازید. سعی كنید روی تابلوهای تبلیغاتی كه در سطح شهر نصب شده، متمركز شوید! چیز تازه‌ای نظرتان را جلب نمی‌كند؟‌ كمی بیشتر دقت كنید. بگذارید زودتر معما را حل كنم. روی تابلوهایی كه جدیدا شهرداری در بعضی از نقاط شهر نصب كرده،‌توصیه‌های تغذیه‌ای می‌بینید. برای مثال،‌دوسوم از موادغذایی روزانه مصرفی باید از منابع گیاهی باشد.

 حرف اول این تبلیغات شاید این است كه اوضاع تغذیه‌ای ما به قدری وخیم شده كه باید تابلوهای شهرداری ما را به خودمان بیاورند! حرف دوم اینكه،‌ ماشین‌سواری! ما را به بلایی به نام اضافه وزن دچار كرده و حرف سوم اینكه باید روی وضعیت تغذیه‌ای‌مان متمركز شویم تا زودتر از مرگ تدریجی نجات پیدا كنیم.

كـبریت ورزشی

دوربین را برگردانیم سمت خودمان؛ فكر می‌كنید وقتی یك عدد كیك شكلاتی همراه با یك فنجان قهوه می‌خورید، ‌باید چقدر فعالیت بدنی انجام دهید تا كالری دریافتی ناشی از مصرف این خوراكی بسوزد؟ یك ساعت دویدن؟‌دو ساعت راه رفتن؟‌نیم ساعت طناب‌زدن؟‌ 45دقیقه شنا؟‌یا.... حالا به نظر خودتان با انجام هركدام از این ورزش‌ها چقدر كالری می‌سوزانید؟

برای مثال،‌هر یك ساعت دویدن،‌ معادل چقدر مصرف انرژی است؟‌شنا كردن چطور؟‌راه رفتن معمولی چقدر؟‌ با این اوصاف به نظر می‌رسد باید كاری كرد! شاید اولین و مهم‌ترین قدم، آگاهی از میزان كالری مصرفی از طریق انجام بعضی ورزش‌های ساده و نشاط‌آور است. به این ترتیب اگر مثلا جایی كمی به خودمان خوش‌گذراندیم،‌ می‌دانیم با انجام چه نوع ورزشی و در چه مدتی،می‌توانیم كالری دریافتی را به راحتی بسوزانیم.

اسكیت، ایستگاه اول

حس خاصی است كه با پوشیدن دو لنگه كفش چرخدار،‌هم سریع راه بروید و هم با هر چرخی كه می‌زنید مقدار زیادی كالری دود كنید. اسكیت یكی از ورزش‌هایی است كه باعث سوزاندن كالری می‌شود.

 این ورزش علاوه براینكه باعث سوختن چربی اضافی می‌شود باعث عضله‌سازی پاها و شكم نیز می‌‌شود. از سوی دیگر تحرك این بازی- ورزش به نشاط بیشتر شما كمك می‌كند. اسكیت بالاترین میزان كالری‌سوزی را بین ورزش‌ها دارد. میزان كالری اسكیت معمولی و پاتیناژ برابر است.

كـبریت ورزشی



دویدن،‌ ایستگاه دوم

اصلا از نوع حركت این ورزش مشخص است كه هر یك قدم آن چقدر كالری مصرف می‌كند. اصلا دویدن است و عرق ریختن و كالری سوزاندن! بعد از اسكیت،‌یكی دیگر از ورزش‌های مناسب برای سوزاندن كالری‌های اضافی،‌دویدن است. یكی از وی‍ژگی‌های مهم این ورزش،‌تحركت بدنی است كه در همه اندام‌های بدن ایجاد می‌كند.

 درواقع همه عضله‌ها،‌اندام‌ها و دستگاه گردش خون وقلب درگیر می‌شوند. عضله‌سازی یكی دیگر از ویژگی‌های این ورزش است. به این ترتیب كه ماهیچه‌های پا، پهلو و در یك نگاه كلی،‌عضله‌های كل بدن با دویدن شكل مناسب پیدا می‌كنند. نكته مهم،‌افزایش تعداد ضربان قلب است. این نشان می‌دهد كه با دویدن، خطر تجمع چربی در اطراف دیواره‌ قلب نیز كاهش می‌یابد.

كـبریت ورزشی



طناب زدن،‌ ایستگاه سوم

چه حسی دارید وقتی با تمام قدرت از روی زمین كنده می‌شوید و بعد از عبور از مانع طنابی،‌آن طرف طناب با قدرت پایین می‌آیید؟ مثل این است كه پرواز كرده‌اید و دوباره پای‌تان سبك و رها به زمین رسیده است. طناب زدن هم مثل دویدن،‌همه عضله‌های بدن را درگیر می‌كند. به همین دلیل هم تحرك بدنی و میزان كالری‌سوزی آن هم زیاد است.

 اگرچه این ورزش برای افرادی كه دچار كمردرد،‌ زانودرد یا مشكلات گردنی هستند،مناسب نیست اما برای افرادی كه این مشكلات را ندارند،‌ورزش بسیار خوبی برای كاهش وزن و سوزاندن چربی‌های اضافی است.

كـبریت ورزشی



هولاهوپ،‌ ایستگاه چهارم

چرخش این حلقه پلاستیكی بزرگ دور كمر،‌سخت  است! به‌ویژه اگر اهل شیطنت و بازی نبوده باشید و در كودكی لذت بازی با هولاهوپ را تجربه نكرده باشید. در این صورت ورزش كردن با آن كمی سخت است؛ اما نشدنی نیست.

از آنجایی كه هولاهوپ زدن همه عضله‌های كمر و شكم و پاها را درگیر كرده بنابراین ورزش بسیار خوبی برای سوزاندن چربی به‌ویژه چربی ذخیره شده در این نواحی است. علاوه براینكه چرخش این حلقه به دور كمر- شكم باعث سفت شدن و اصطلاحا عضله آوردن شكم می‌شود. بنابراین دیگر نگران شل شدن و افتادگی عضله‌های شكم هم نخواهید بود.

كـبریت ورزشی



شنا،  ‌ایستگاه پنجم

وقتی خسته از سر كار به خانه برمی‌گردید،‌ حتی پیش از نوشیدن چای،‌ دوش گرفتن می‌تواند خستگی‌تان را برطرف كند. این تاثیر از ویژگی‌های منحصر به فرد آب است. حالا تصور كنید ورزش آبی مثل شنا،‌چه تاثیر مثبتی روی سلامت جسمی و روانی‌تان خواهد داشت. علاوه براینكه با هر دور شنا كردن و سبك شدن در آب،‌ كالری زیادی هم می‌سوزانید. دلیل آن هم درگیری همه عضله‌های بدن در زمان شناكردن است.

كـبریت ورزشی



تنیس، ‌ایستگاه ششم

به نظر بعضی‌ها این ورزش،‌ورزش شیك و پرهزینه‌ای است اما هزینه آن درمقایسه با بسیاری از ورزش‌ها زیاد نیست. بنابراین هزینه آن را بهانه نكنید چون ورزش خوبی را برای كاهش وزن از دست می‌دهید. اگرچه این ورزش اغلب عضله‌های بدن رادرگیر می‌كند اما سهم درگیری عضله‌های دست و پا بیشتر است. این ورزش اگر از دوران كودكی آغاز شود برای تربیت عضله‌های این ناحیه ورزش بسیار مناسبی است.

كـبریت ورزشی



صخره نوردی، ایستگاه هفتم

اسمش هم خطرناك است چه برسد به این كه ارتفاع چند متری،‌بین صخره‌های تیزكی كوه را بالا بروید! اصلا وحشتش كالری‌سوز است. این ورزش در دسته ورزش‌های تفننی نیست،‌بنابراین اگر دوست دارید خطر كنید و آدرنالین خون‌تان بالا برود،‌آستین بالا بزنید و همین امروز در باشگاهی معتبر ثبت‌ نام كنید.

 صخرهنوردی از فكر تا تك تك عضله‌های بدن را درگیر می‌كند. اما حواس‌تان باشد برای این ورزش باید تجهیزات و آموزش‌تان كامل باشد. این ورزش به سلامت ریه‌ها هم كمك شایانی می‌كند.

كـبریت ورزشی



پیاده‌روی،‌ ایستگاه هشتم

وقتی شدیدا عصبانی و مستاصل هستید ترجیح می‌دهید چه كار كنید؟‌ داد بزنید؟‌در را به تخته بكوبید؟‌سر اولین نفری كه دم دست‌تان بود داد بزنید؟‌ سكوت كنید یا....؟‌هر كدام از ما برای تخلیه خشم‌مان روشی داریم.

 اما این بار كه خشمگین شدید،‌پیاده‌روی را امتحان كنید. این ورزش ساده و عالی و البته تاثیرگذار یكی از بهترین ورزش‌ها برای تمدد اعصاب و حفظ تناسب اندام است.

برای این منظور بهتر است هر روز در هر ساعتی از روز كه احساس آرامش بهتری می‌كنید،‌ شال و كلاه كرده و برای پیاده‌روی قدم به خیابان بگذارید. خواهید دید بعد از چند دقیقه پیاده‌روی و خلوت كردن با خودتان چه حال خوبی خواهید داشت.

كـبریت ورزشی



 بسكتبال، ‌ایستگاه نهم

توپ را باید عین یویو دست‌تان بگیرید و دائم به زمین بكوبید تا مبادا خطا كرده باشید. از آن طرف باید تیزپایی غزال را داشته باشید تا بتوانید بدوید و بدوید و بدوید وتوپ را در تور اسیر كنید. بسكتبال نیاز به آمادگی جسمانی مناسب دارد. به این دلیل كه به طور همزمان،‌دست،‌پا و ذهن باید هماهنگ عمل كنند تا به نتیجه برسید.

 این ورزش به دلیل كششی كه ایجاد می‌كند به رشد قدی و محكم شدن اسكلت استخوانی كودكان و نوجوانان نیز كمك می‌كند. بنابراین هرچه از سن كمتر آموزش آن آغاز شود،‌نتیجه آن بهتر خواهد بود.

كـبریت ورزشی



فوتبال، ‌ایستگاه دهم

شاید به همین دلیل است كه وقتی هوا آفتابی است و قطره‌ای هم باران نمی‌بارد،‌لباس ورزشی فوتبالیست‌ها تر است! میزان كالری كه این ورزش پرتحرك می‌سوزاند،‌بسیار بالاست. بنابراین اگر دوست دارید علاوه بر تناسب اندام،‌حجم تنفسی‌تان هم بالا رفته و قدرت‌ دوندگی پاهای‌تان به اندازه غزال باشد،‌فوتبال را به‌عنوان ورزش‌تان انتخاب كنید.

كـبریت ورزشی



بشقاب کالری ها

از طعم خوشمزه بسیاری از خوراکی‌ها نمی‌توان گذشت! شاید گاهی هم نباید گذشت! اما بعضی از خوراکی‌ها کالری بسیار بالایی دارند و باید بعد از خوردن آنها حتما تحرک بدنی داشته باشید تا کالری اضافی در بدن تجمع پیدا نکند. باشش گروه خوراکی  پرکالری آشنا شوید.  این نكته را فراموش نكنید كه كالری بعضی از این خوراكی ها مانند گروه غلات از انواع مفید بوده و نباید نگران مصرف آن باشید. اما به هر حال باید میزان مصرف را مدنظر قرار داد.

روغن‌ها

هر 100 گرم از روغن‌هایی که به آن اشاره می‌شود حاوی 902 کیلوکالری انرژی است. این روغن‌ها عبارتند از: کره بادام زمینی،روغن کانولا، روغن کنجد، کره بادام زمینی، روغن آووکادو، نارگیل، روغن بوقلمون و مرغ.

كـبریت ورزشی
 دانه‌ها و آجیل‌ها

هر 100 گرم آجیل و دانه‌های روغنی حاوی 718 کیلوکالری انرژی هستند. از این دانه‌ها و آجیل‌ها می‌توان به گردو، فندق، تخم آفتابگردان،پسته و بادام ب اشاره كرد.

 شکلات‌ها

به غیر از شکلات تلخ که میزان کالری آن با دیگر شکلات‌ها متفاوت است، میزان کالری شکلات شیری به ازای هر 100 گرم برابر با 598 کیلوکالری است.

كـبریت ورزشی

میوه خشک شده و آبمیوه

میزان کالری هر 100 گرم از این خوراکی‌ها برابر با 339 کیلوکالری است. از این خوراکی‌ها می‌توان به گیلاس خشک شده، گلابی خشک، سیب خشک، کیوی، موز و... اشاره کرد.

غلات کامل

هر 100 گرم غلات کامل حاوی 124 کیلوکالری انرژی است. برنج قهوه‌ای، ماکارونی و برنج از جمله این گروه هستند .

گوشت قرمز

هر 100 گرم گوشت قرمز حاوی358  کیلوکالری انرژی است. گوشت اردک،غاز و بعضی از پرندگان با گوشت چرب در این گروه قرار دارند.

كـبریت ورزشی
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج