معضل سینمای ایران از نگاه کمال تبریزی
۳۳۱۹۶۵
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
۳۱۲۸ 
کارگردان فیلم سینمایی «مارمولک» گفت:فیلمنامه ذاتا خلاقیت هنری نیست که در شکل گروهی چندان رشد پیدا کند و حتما باید نویسنده آن یک نفر باشد در واقع نویسنده ای موفق تر است که با آدم های بیشتری مشورت کند.
خبرگزاری صبا: کارگردان فیلم سینمایی «مارمولک» گفت:فیلمنامه ذاتا خلاقیت هنری نیست که در شکل گروهی چندان رشد پیدا کند و حتما باید نویسنده آن یک نفر باشد در واقع نویسنده ای موفق تر است که با آدم های بیشتری مشورت کند.

کمال تبریزی کارگردان سینما در گفتگو با ما، در خصوص فیلمنامه نویسی گروهی در سینما گفت: فیلمنامه را معمولا باید به شکل فردی نوشت اما می تواند نویسنده مشاوران مختلف داشته باشد البته در ایران این نوع فیلمنامه نویسی متداول نیست اما اگر راه اندازی شود و فیلمنامه به شکل گروهی نوشته شود شاید نتیجه بهتری پیدا کند.

فیلمنامه ذاتا خلاقیت هنری نیست/معضل سینمای ایران فیلمنامه است

وی تصریح کرد: فیلمنامه ذاتا خلاقیت هنری نیست که در شکل گروهی چندان رشد پیدا کند و حتما باید نویسنده آن یک نفر باشد در واقع نویسنده ای موفق تر است که با آدم های بیشتری مشورت کند.

تبریزی درباره تفاوت فکر و سلیقه در ایران و تاثیر آن بر موفقیت فیلمنامه نویسی گروهی اظهار کرد: فکر می کنم خوب جواب دهد، اتفاقا اگر یک گروهی با سلایق مختلف در مورد فیلمنامه و ساخت آن نظر دهند نتیجه خوبی دارد اما حتما باید نویسنده یک نفر باشد ولی بتواند نظرات مختلف را بگیرد و از فیلتر خود عبور دهد حتما خطای آن کمتر است.

کارگردان «مارمولک» درباره فیلمنامه فیلم های در حال اکران عنوان کرد: موفق به دیدن فیلم های امسال نشدم و در جشنواره فقط توانستم فیلم «بادیگارد» و«ابد و یک روز» را ببینم، فکر می کنم هر دو فیلم گروه مخاطبان خاص خود را دارد یعنی هم فیلم های خوبی هستند و هم توانستند مخاطبان خود را جذب کنند.

تبریزی در پایان گفت: معضل سینمای ایران فیلمنامه است و امیدوارم این معضل حل شود.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج