نان جوی رژیمی شما را لاغر می کند
۳۸۲۱۸۷
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
۱۲۳۶۰ 
در این مطلب طرز تهیه نان جوی رژیمی را به شما آموزش داده ایم. آن را تهیه کنید و لذت ببرید.
مجله آشپزی مثبت: در این مطلب طرز تهیه نان جوی رژیمی را به شما آموزش داده ایم. آن را تهیه کنید و لذت ببرید.
 
مواد لازم:
 
  • 2 /1 و 1 پیمانه جوی پرک
  • 3 /1 پیمانه روغن‌ زیتون
  • 2 پیمانه آب گرم
  • 25 گرم پودر مایه‌ خمیر
  • 4 پیمانه آرد گندم
  • 1 ق س عسل
  • 100 گرم گردوی خرد شده
  • 2 /1 پیمانه مغز تخمه آفتابگردان
  • 2 /1 پیمانه مغز تخمه‌ کدو
  • نوک ق چ نمک

  نان جوی رژیمی
 
روش تهیه:
 
1. در یک کاسه بزرگ آرد گندم، گردو و نمک را با هم مخلوط ‌کنید و در کاسه‌ای دیگر آب گرم را با پودر مایه ‌خمیر مخلوط‌ کنید و کنار بگذارید.

2. حالا مخلوط مایه ‌خمیر را با روغن‌ زیتون و عسل مخلوط کرده، آرد را اضافه کنید و با کمک دست مواد را با هم مخلوط‌ کنید. در این مرحله جو، به مواد اضافه کنید و به مخلوط کردن ادامه دهید تا خمیر نان حاصل شود. ظرف را با کیسه نایلونی و حوله بپوشانید و حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم به آن استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

3. مقداری از خمیر را بردارید و آن را گرد کنید. کمی آن را فشار دهید تا شبیه کلوچه شود. همه خمیر را به همین شکل درآورید، سپس نان‌ها را روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، با فاصله از هم بچینید. یک حوله تمیز روی خمیرها بیندازید و دوباره به مدت 30 دقیقه به آنها استراحت دهید.

4. بعد از زمان ذکرشده، مغز تخمه‌ها را روی خمیرها بریزیدوسینی را به مدت 15-10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان‌ها آماده شوند.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج