خودروهای لوکس با سبیل های صورتی
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
کلاسینو_1
ریزخور_1
دکتر نداف کرمانی 1
زمردی_داخلی1
سفیر بار ساقدوش_1
لاله زار مال_1
زمردی_داخلی3
لاله زار مال_3
دکتر نداف کرمانی 3
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_3
ریزخور_3
زمردی_داخلی4
دکتر نداف کرمانی 4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_4
دکتر نداف کرمانی 2
کلاسینو_2
زمردی_داخلی2
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
سفیر بار ساقدوش_2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۳۸۲۳۸
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
۱۷۷۷۴
این سبیل نشان تجاری شرکتی به نام لیفت (Lyft) است که سرویسی را از طریق یک اپ، برای اجاره کردن و اجاره دادن خودرو در سفرهای کوتاه فراهم می‌آورد.
یک پزشک: دیدن خودرویی لوکس که یک سبیل بزرگ صورتی به جلو پنجره آن متصل شده است، به خودی خود به اندازه کافی عجیب هست، اگر این موضوع را هم در نظر بگیریم که رانندگان این خودروها، به شیوه‌ای جدید ارتباطات دنیای دیجیتال و مجازی را به جابه‌جایی‌های فیزیکی در دنیای واقعی مربوط می‌کنند، قضیه بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

خودروهای لوکس با سبیل های صورتی

این سبیل نشان تجاری شرکتی به نام لیفت (Lyft) است که سرویسی را از طریق یک اپ، برای اجاره کردن و اجاره دادن خودرو در سفرهای کوتاه فراهم می‌آورد. مشتری با عضویت در این سرویس، شماره تماس و اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار شرکت قرار می‌دهد. پس از آن زمانی که برای سفری کوتاه به خودرو نیاز داشته باشد، اپ، نقشه‌ای از موقعیت این ماشین‌های سبیلو را در اختیار او قرار می‌دهد. با یک لمس کوتاه، اطلاعات راننده، امتیازی که از مسافران قبلی دریافت کرده است و حتی تصویر ماشین‌اش نیز بر روی اسمارت‌فون یا تبلت نقش می‌بندد. پس از اتمام مسافرت و رسیدن به مقصد، پرداخت‌ها نیز از طریق اپ انجام شده و شرکت لیفت ۲۰ درصد مبلغ را به عنوان حق کمیسیون دریافت می‌کند. در انتها راننده نیز به مشتری خود امتیاز می‌دهد و این امتیاز نیز در پذیرش پیشنهادهای بعدی مشتری از سوی سایر رانندگان تاثیرگذار خواهد بود.

اما نکته مهم، نحوه کسب‌وکار این شرکت، کسب معافیت‌های مالیاتی یا موارد مشابه نیست! مساله این است که اگر دنیای فیزیکی و دیجیتال ما این تا این حد در هم تنیده و به هم پیوسته نبودند، چنین فرصتی هیچ‌گاه فراهم نمی‌شد.

هر گاه مسافری توسط خدمات لیفت جابه‌جا می‌شود، نه تنها یک سفر فیزیکی در دنیای واقعی رخ می‌دهد، بلکه زیادی سفرهای دیجیتالی طولانی‌تری هم در کنار آن صورت خواهد پذیرفت. سفر اطلاعات از اسمارت‌فون مشتری تا اسمارت‌فون راننده، از طریق وای‌فای، شبکه‌های سلولی، شبکه‌های کریرهای مخابراتی، سوییچ‌ها و روترها، سفری است که در نهایت به بانک‌های طرف حساب مشتری، راننده و لیفت ختم خواهد شد. این امر یک نکته مهم دیگر را نیز نشان می‌دهد و آن تأثیر و اهمیت موقعیت‌های فیزیکی بر اتفاقات دنیای دیجیتال ما است. جغرافیا هنوز نمرده است!

خودروهای لوکس با سبیل های صورتی

در چند دهه‌ای که از عمر اینترنت و شبکه‌های ارتباطی می‌گذرد، سه دیدگاه مختلف درباره ارتباط دنیای مجازی آنلاین با دنیای فیزیکی وجود داشته است:

۱- دیدگاه نخست که اوج آن اواخر دهه ۹۰ میلادی بود، معتقد بود که این دنیای دیجیتال است که دنیای فیزیکی ما را در آینده شکل خواهد داد. افراد از همه‌جای دنیا به منابع اطلاعاتی واحدی دسترسی خواهند داشت و ارتباطات سریع‌تر و بهتر، آزادی از قید مکان را برای شرکت‌ها و افراد به ارمغان خواهد آورد. اوت‌سورس کردن کاری بسیار سودمند و ساده خواهد شد. البته بخش عمده‌ای از این اتفاقات و حتی بیش از آن، تا کنون رخ داده است. آمازون کتاب‌فروشی‌ها را از خیابان به کامپیوترها آورد و ترک مکانیکی (+) توان پردازشی مقیاس‌پذیری را برای شرکت‌ها فراهم می‌کرد. حتی آزمایش‌های پزشکی هم اکنون به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

۲- دیدگاه دوم، زندگی فیزیکی و مجازی را در فضاهایی کاملا متفاوت متصور می‌شود. ایده‌آل گراهای اینترنتی Cyberspace را تعریف کردند که مستقل از ملاحظات انسانی و فیزیکی بود. افرادی از گوشه‌وکنار دنیا در دنیای مجازی SecondLife در کنار هم زندگی می‌کردند. آواتارهای آن‌ها در WoW با یکدیگر می‌جنگیدند و روح‌های آرامش طلب در FarmVille کشاورزی می‌کردند. اما این دنیا هم به راستی از دنیای فیزیکی مستقل نبود! خرید اسلحه‌های مجازی WoW و پرورش گاوهای مجازی FarmVille به پول واقعی نیاز داشت و دولت‌ها بودند که دامنه‌های اینترنتی، زیرساخت‌های ارتباطی و حتی بلاگرها را کنترل می‌کردند. اتفاقات آنلاین تنها در دنیای آنلاین باقی نمی‌ماندند.

۳- اما هدف این پست درواقع معرفی دیدگاه سومی است که معتقد است دنیای فیزیکی ما هم بر شکل‌گیری دنیای دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت! یکی از دلایل این امر این است که اکنون افراد هرجا که باشند به شبکه دسترسی داشته و آنلاین هستند و روز‌به‌روز بر سرعت اتصال‌شان افزوده می‌شود. همین افراد کامپیوترهای پرقدرتی را در قالب دستگاه‌های قابل‌حمل در جیب‌شان دارند. در سال ۲۰۱۷ حجم ترافیک داده‌های موبایل ۲۱ برابر حجم آن در سال ۲۰۱۱ خواهد بود. برای شرکت‌هایی که می‌خواهند خدمات مبتنی بر مکان را از طریق اینترنت عرضه کنند، نقشه‌ها از اهمیتی حیاتی برخوردار خواهند بود. اسمارت‌فون‌ها تنها بخشی از این سناریو هستند. به پیش‌بینی سیسکو در سال ۲۰۲۰ ۵۰ میلیارد ابزار مختلف به اینترنت متصل خواهند بود. رقمی ۵۰۰ برابر تعداد دستگاه‌های فعلی!

خودروهای لوکس با سبیل های صورتی

حتی دستگاه‌هایی که اکنون به شبکه متصل هستند، حجم عظیمی از داده‌ها را فراهم می‌کنند و بیشتر این داده‌‌ها در «شهرها» تولید خواهد شد. چرا که تراکم تلفن‌ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در این نواحی زمین بیشتر است. شهرها اکنون هم هوشمند هستند و افرادی که در درون یا نزدیکی آن‌ها زندگی می‌کنند، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت و Big Data شهرها را هوشمندتر و افراد را کاراتر خواهد کرد.

جغرافیا هنوز نمرده است! دره سیلیکون هنوز ارض موعود تکنولوژیست‌های حوزه IT است. سرورهایی که اطلاعات «ابرها» را ذخیره می‌کنند هنوز به زمین چسبیده‌اند و موقعیت آن‌ها بر اساس آب‌وهوا، دسترسی به انرژی ارزان و قوانین مالیاتی تعیین می‌شود. تعامل دنیاهای دیجیتال و فیزیکی ما روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود و ارزان شدن مداوم هزینه توان پردازشی و ارتباطات، تغییرات زیادی در شیوه زندگی ما به جای خواهد گذاشت. نقشه‌های دیجیتال ما را در یافتن مکان‌های فیزیکی کمک می‌کنند و دنیاهای دیجیتال و فیزیکی ما در حال یکی شدن است .
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_1
سوییچ ایران_1
عارفی_1
عارفی_3
شیرآلات زمانی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
عارفی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
عارفی_2
خرید باکس 2
دکتر نائبی_2
شیرآلات زمانی_2
شاخه نبات_ فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
زمردی_فوتر موبایل اصلی
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
آیلین_فوتر بلفارو
تدبیرکالا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_تزریق چربی