بحث روز؛ این عزاداری است یا کارناوال خیابانی؟
۳۹۹۵۱۹
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
۴۰۰۳ 
در مورد داربست هایی که در خیابان ها و توسط جوانان بنا شده چه فکر می کنید؟ این جمع ها و محفل ها چقدر به ذات نهضت عاشورا نزدیک است؟ این همه ایستگاه صلواتی آیا شهر را مهربان تر می کند؟ در مورد موسیقی های مرسوم عزاداری چه فکر می کنید؟ سنتی ترها نظیر موذن زاده را می پسندید و یا این الکترونیکی های اغراق آمیز را؟
برترین ها: ماه محرم از راه رسیده، دوباره شور حسینی خیابان ها را فرا گرفته، شوری که اگر با تفکر و تامل همراه باشد، حال و هوای شهر را عوض خواهد کرد. شیوه های عزاداری حداقل طی سال های گذشته آسیب هایی داشته که انتقاد برانگیز شده، نظر شما در باره این شکل عزاداری ها چیست؟
 
در مورد داربست هایی که در خیابان ها و توسط جوانان بنا شده چه فکر می کنید؟ این جمع ها و محفل ها چقدر به ذات نهضت عاشورا نزدیک است؟ این همه ایستگاه صلواتی آیا شهر را مهربان تر می کند؟ در مورد موسیقی های مرسوم عزاداری چه فکر می کنید؟ سنتی ترها نظیر موذن زاده را می پسندید و یا این الکترونیکی های اغراق آمیز را؟

پوشش های مناسبتی نظیر تی شرت ها منقش به القاب متبرک و یا آرایش هایی با محوریت رنگ مشکی، این ها به ادامه ی نهضت امام حسین(ع) کمک می کند؟ در مورد حال و هوای عزاداری این روزها بنویسید، کدام نوع را می پسندید؟ کدام هایش را نمی پذیرید؟ منتظر نظرات شما هستیم.
انتشار یافته: 44
در انتظار بررسی:0
Croatia
14:05 - 1395/07/13
فكر كنم بايد اين هيئت هاي خياباني برچيده شه با پنج تا طبل بزرگ پاميشن ميان خيابون رو ميبيبندن و سر و صدا ميكنن شايد يكي مريض داشته باشه امام حسين دوست نداره اسم اين مردم ازاري هست تو همون حسينيه سينه زني شه بهتره اين زير علم رفتن هم كار اشتباهيه
پاسخ ها
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
عزاداری و احترام باید دلی باشه نه اینکه با ایجاد مزاحمت و برپاکردن جمع هایی که جز ظاهر سازی و ریا چیزی رو رواج نمیدن مراسم های الان بیشتر شبیه یه شوی بزرگه که اسم عزاداری گذاشتیم روش.
دانيال
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
بله به نظر من هم كارناوال بيشتر بهش مي خوره تا عزاداري ...
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
اصلا این مراسمات ربطی به امام حسین و اسلام نداره!انگار خیلی ها دنبال یک مراسمن برای پایکوبیو خودنمایی و...امام حسین درس شجاعت و مرادنگی و مبارزه با ریاکارن ومنافقان را داد آیا این مسئله در مراسمات اموزش داده میشه یا قرتی بازی!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
14:06 - 1395/07/13
روح عزاداري از بين رفته. متاسفانه ببشتر محل تجمع برخي افراد محلات شده!!
Iran, Islamic Republic of
14:07 - 1395/07/13
سلام به نظر من هدف قیام عاشورا به فراموشی سپرده شده است وتمام اینکارها فقط تظاهر است
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
به شدت موافقم
Iran, Islamic Republic of
14:11 - 1395/07/13
به نظر من خيلي مشخص كه برآيند اين سبك و سياق عزاداري تو سالهاي اخير كاملا مشخص و هيچ خروجي مثبتي نداشته. پخش نذري هاي بي منطق در مكان هايي كه به جرات ميتوان گفت هيچ نياز مالي وجود ندارد در حالي كه در همه شهر ها فقرا در وضعيت بدي در حال گذران عمر هستند.بحث ايستگاه هاي چاي در خيابان ها نه تنها دستاوردي به همراه نداشته بلكه مكاني شده براي هر نوع كاري در پوشش عزاداري و بدون دخالت هيچ ارگاني . واعظان ديني به جاي روشنگري و سعي در اخلاق مدار كردن بيشتر جامعه همچنان با تكرار مباحث قديمي و كم ارزش هيچ كمكي به فرهنگ مردم در هيچ زمينه اي نميكنند. دين گريزي روز به روز بيشتر شده شما مقايسه كنيد تعداد نماز گزاران و روزه گيرهاي دهه 70 و 60 رو با اين سالها ......تفاوت معني داري وجود داره متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
14:12 - 1395/07/13
سلام همه این کارا ما را از امام حسین علیه السلا م دور میکنه ما عزا داری رو از عراق یاد بگیریم
Iran, Islamic Republic of
14:14 - 1395/07/13
وقتی مادر نباشه آدم باید با زن بابا بسازه
وقتی واقعیت عزاداری مسخ شده شاید اینطوری بشه از محو شدنش جلوگیری کرد
Iran, Islamic Republic of
14:16 - 1395/07/13
عاشق اتحاد دسته های عزاداری زنجانم فوق العاده هست. کاش تو تمام شهرا همه متحدانه دسته عزاداری راه بندازند. فوق العاده میشه.
Iran, Islamic Republic of
14:19 - 1395/07/13
اینقدرکه تواین دسته ها و عاشورا بگو بخندمیشه هیچ روزی اینطورنیست یه مشت جوانان که از روی بیکاری وبرای سرگرمی داربست میزنندواونجا جمع میشن ....تظاهروریا درهمه زمینه ها بیداد میکنه
Iran, Islamic Republic of
14:29 - 1395/07/13
بنظر من عزاداری برای امام حسین در قدیم بهتر بود مردم با هم متحد بودند. منهم عزاداری هیئت های زنجان رادوست دارم کاش شهرهای دیگه هم همینطور عزاداری میکردند
-
14:36 - 1395/07/13
همه چیز مملکت فقط تظاهر است و عزاداری ها هم تبدیل به تظاهر شده است .
Iran, Islamic Republic of
14:39 - 1395/07/13
راه بندون اگر برای شادی جوانان بیکار از برد بازی فوتبال یا والیبال بشه ایرادی نداره؟ اون موقع مردم مریض ندارند؟ مردم از این هیئتها و دسته ها جواب گرفتن معجزه دیدن مریض شفا گرفته، نامسلمون اومده تو این دسته ها شفای مریضشو گرفته. نور خدا رو با این بحثها نمیشه خاموش کرد عزای امام حسین علیه السلام حرارتیه در دلها و هیچوقت خاموش نمیشه. قبول دارم که بعضی جوونها حرمت ها رو نگه نمیدارند و خنده و هر هر کر کر راه میندازند اما نظرات مغرضانه ی بعضی افراد واقعا مشمئز کننده است. تا میتونن فقط گیر میدن به مراسم امام حسین به زیارت رفتن و این چیزا نوبت به پول خرج کردن ها و شلوغ بازی های سطح شهر خودشون ک میرسه حق الناس فراموششون میشه. امام صادق علیه السلام میفرمایند در مصیبت حسین علیه السلام اگر تمام اهل دنیا کشته شوند حقش ادا نمیشود، اونوقت بعضی میخوان همینو هم از ماها بگیرن. اگر عزای امام حسین نباشه مملکت زیرو رو میشه بلاشک. والسلام
Iran, Islamic Republic of
14:40 - 1395/07/13
هر کار تو عزاداری امام حسین ع انجام میشه همش درسته و لعنت خدا و ملائکه بر منکرین عزاداری
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
مثلا من با چاقو بزنم خودمو لت و پار کنم کارم درسته؟؟؟؟!!!!!!!! لعنت خدا و ملائکش بر افراد جاهل که وجهه دین اسلام رو با کارهای نابخردانشون خراب میکنن و هر چی امثال من میخوایم جمش کنیم نمیتونیم. لعنت..........
Iran, Islamic Republic of
14:47 - 1395/07/13
جدیدن که مداحی که بااهنگهای خارجی هیچ فرقی نمیکنه باصداسیستم ماشین پخش میکنند
Iran, Islamic Republic of
14:52 - 1395/07/13
كارناوالللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
Iran, Islamic Republic of
15:03 - 1395/07/13
چرا جمع نمی کنید این کارناوال رو اونی که واقعا میخواد عزاداری کنه میره تو مسجد ... دیگه شورشو در آوردن با این کارا ....
Iran, Islamic Republic of
15:08 - 1395/07/13
سلام
سئولهای طرح شده بسیار بجا و قابل تامل است به نظر حقیر عزاداری های جدید اصلا در شان اباعبداله حسین (ع) نیست.
اولا : مسلمانان را از اسلام واقعی دور و بیشتر جنبه خود نمایی دارد.
ثانیا: بجای همراهی با عزاداران به سبک جدید که عمل و روش نامناسبی را جهت عزاداری مدکرده اند،باید اجتناب و روش درست وقدیمی را که فاقدانحرافات بود جایگزین نمود.
ثالثا : هزینه های بسیار که بعنوان نذری پخش میکنند ، جز اصراف کردن ، هیچگونه خیری به عامه مسلمان نمی رسد و این یعنی گناه کردن و دور شدن از انچه که ائمه اطهار بدان سفارش کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
15:09 - 1395/07/13
متاسفانه عمده جا روح واقعی عزاداری از بین رفته،یک پاتوق شده که دور هم بنشینیم یا نظاره گر یه عده طلب زن باشیم.خیلی از نوحه ها از روی آهنگ های شاد کپی برداری شده،سوز واقعی را نداره.طی سالها کسی جلو این نوع نوحه را نگرفته ،باید برگردیم به عزاداری و نوحه خوانی قدیمی.
Iran, Islamic Republic of
15:13 - 1395/07/13
دوستای خوبم چقدر راحت همه رو متهم به ریاکاری میکنید،من با اون عده ی خاص کار ندارم ولی خیلیا تو همین عزاداریا حاجت گرفتن،شفا گرفتن،خب وقتی خدا حاجتشونو داده حتما قبول درگاه حق بوده که حاجت روا شدند.هرکی تو هر جامعه ای خودشو اصلاح کنه.چرا همیشه قضاوتای جای خدا میکنیم.نظرتون رو درمورد نوع عزاداریا پرسیدن نه درمورد رفتار مردم که ریاکاری و ظاهرسازی دارند یا نه،اگر نوع عزاداری باب میل تون نیست پیشنهاد بهتری بدین نه رفتار مردم رو زیر سوال ببرید.تشکر
Iran, Islamic Republic of
15:55 - 1395/07/13
وضعیت عزاداری در شهر ما افتضاح میباشد. حتی راههای منتهی به مراکز درمانی را هم میبندن. جوانان گردانندگان مراسم با طبلهای خیلی بزرگ و رقابتهای ناسالم با دسته جات دیگه،، ............
Iran, Islamic Republic of
18:00 - 1395/07/13
نمیدونم مردم دونیاوقتی میبنن به ماچی میگن..کارناوال عزا
Iran, Islamic Republic of
18:08 - 1395/07/13
ازریاکاری بعضی هاکه به اسم امام حسین(ع) انجام میدن حالم بهم میخوره .
Iran, Islamic Republic of
18:36 - 1395/07/13
وقتی آهنگها تبدیل به نوحه میشن وقتی بعضی از دختران وپسران برای دسته های شب از ظهر توی آرایشگاهها هستند وقتی از صبح تا شب دنبال نذری هستند تا یخچال ها رو پر کنن و......دیدم که میگم دیگه این کجاش عزاداریه این کجا شباهت به محرم وصفر قدیم داره
Iran, Islamic Republic of
22:04 - 1395/07/13
این عزاداری جزوی از فرهنگ ماست،متاسفانه بعضی ها میخوان با انتقاد بیخودشون زیر سوال ببرنش ، حتما عزادری نباید نشستن تو یه گوشه و گریه کردن باشه، ما داریم مظلومیت اماممون رو فریاد میزنیم، اتفاقا باید همه ببینن، من دسته های عزاداری رو خیلی دوست دارم و حال و هواشونو البته در شهر خودم که یه شهر کوچیکه، واقعا آدم منقلب میشه.
Iran, Islamic Republic of
23:08 - 1395/07/13
توی شهری که من زندگی میکنم الان هر هئیتی که میاد بیرون کم کمش بیست سی نفر به بالا فقط طبل و دقل و سنج و نی میزنن پشت سرشون مردا و زنها فقط راه میرن بدون اینکه سینه زنی بکنن .فقط دنبال سر این کارنوال موسیقی راه میوفتن . اصلا حال و هوای محرم و عذاداری نداره
Iran, Islamic Republic of
23:22 - 1395/07/13
دکتر رفتار مردم باعث نوع عزاداری میشه.
Iran, Islamic Republic of
01:29 - 1395/07/14
....با اینکه عاشق امام حسینم ولی اینقدر تزویر و ریا توی این هیئت ها و نذری دادن ها دیدم که ترجیه میدم اگه میخوام عزاداری کنم توی خونه خودم تنها عزاداری کنم...والا بدتر از کارناواله
Iran, Islamic Republic of
06:11 - 1395/07/14
راست و حسینی اگه بگم، این تکایا و هیئت های عزاداری بیشتر مزاحمت هستند چرا که با افزایش صوت بلندگوهای پر صدا و طبل های بزرگ باعث میشوند که افراد سالخورد و کودکان برایشان مزاحمت ایجاد شود و برای سلامتی شان مضر، اگر این روش عزاداری تغییر کنه و صرفا به سینه زنی در داخل تکایا و هیئت های عزاداری محدود شود و از همه مهم تر بجای نشان دادن صرفا لب تشنه امام حسین علیه السلام و نشان دادن زخمهای تن ایشان، افکار و اخلاق مذهبی را پرورش دهند خداپسند تر هست و مزاحمت برای دیگران هم ندارند.اگر از این همه عزادار بپرسی زندگینامه امام حسین علیه السلام چطور بوده و اصلا چیزی ازش میدونن یا نه هیچ کس نمیداند چون از امام حسین ع فقط او ۱۰ روز محرم و واقعه عاشورا را میدانند اون هم نه با دید مذهبی و درس مکتبی، صرفا بعنوان واقعه ای تاریخی، در خاطره ها نقش بسته، و این بزرگ ترین ضعف آموزش مکتب حسینی هست..... اجرتون با سید الشهداء
Iran, Islamic Republic of
08:10 - 1395/07/14
واقعا جمعش کنید باورکنیدامام حسین راضی به این عزاداری نیستن.. دیگه حضرت محمدوقتی رفتن امام حسین هم میره ..بس کنید کارثواب بکنیدنیکی وخوبی بکنید...... روزوشب .......... بعدمیایدعزامیگیرید
Iran, Islamic Republic of
10:25 - 1395/07/14
گرامیداشت مراسم عاشورانه باطبل وسنج وبستن معابر بلکه با پیروی ازمنش ان سرور ازاده جوامع رابه سوی عدالت سوق خواهدداد باشد که ازپیروانش باشیم
Iran, Islamic Republic of
12:35 - 1395/07/14
سلام به نطر من عزاداری باید از ته دل باشه نکته قابل تامل اینهمه غذا ست که بدست نیازمند نمیرسه تورو خدا اینها را سامان بدید
Iran, Islamic Republic of
13:28 - 1395/07/14
باور کنید من شرم میکنم برم بیرون عزاداری ، یه مشت بچه سوسول و ... میان بیرون با طبل و باند باعث ازار سالمندان و مریضا میشن . ما که کسی رو ندیدیم که برا امام حسین عزاداری کنه . پسرا فکر تیپشونن و دخترا فکر ارایششون .
Iran, Islamic Republic of
17:20 - 1395/07/14
از تظاهر و ریا کاری متنفرم ...گویا هر سال فاصله ظواهر با باطن آدمها بیشتر و بیشتر میشه همه چیز نوع جدید و نوش خوبه الا فرهنگ و سنت های اصیل و کمرنگ شده که از میون اونها شیوه های گذشته پدرانمونه ... قدیما مداحا عاشق بودن و از سر شور عزاداری میکردن اما الان قدیمیاشون پولکی و طلبکار امام حسین این اوضاع و احوال عزاداری ها دلایلش و عواملش و اسباب به این روز کشیده شدنش دلالیل بیشماری داره که نیازمند تحقیق و پژوهش و بیان و درمان صادقانه و عاشورایی است که انجامش همت های بلند میخواد ولی مراقب باشیم فرهنگ های اصیلمون مثل خیلی چیزهای دیگه پاسوز شعار و ریا زدگی نشه ...
-
17:45 - 1395/07/14
بترسید که بر عزادار امام حسین علیه السلام خرده بگیرید. این یه ذره دین هم که باقی مانده از این عزاداری هاست. توی هرکاری ممکن است آسیب باشد نباید که کاملا آن کار را تعطیل کرد. پس فوتبال و انتخابات و هزاران کار دیگر در این مملکت آسیب زا هست آنها را هم کلا تعطیل کنید و هزینه اش را بدهید به فقیر. التماس تفکر
Iran, Islamic Republic of
20:49 - 1395/07/14
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
هنوز هم عزاداریهای خالصانه و سنتی و درست برگزار میشود
اما شور و نوپسندی و جهالت برخی جوانان، ظاهر و نمای بیرونی این مراسمات را آلوده کرده است
بنظرمن رعایت ادب و متانت و آرامش در برگزاری این دست مراسم، و تاکید بیشتر بر اطاعت و پیروی بزرگان دین باید جای انحرافات و کجروی‌ها در آیینهای دینی بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
13:32 - 1395/07/15
اگه عزاداریا داخل حسینیه یا مسجد باشن پس این داداشا این همه رفتن بدنسازی کجا خودشونو نشون بدن
Iran, Islamic Republic of
20:55 - 1395/07/15
حق الناس مهمتر از عزاداریه,امام حسین به خاطر دفاع از حق مردم که خلافتشون غصب شده بود شهید شدن,اوناییم که میگن به عزاداری امام حسین ایراد نگیرید خداییش یه سوال دارم ازشون ما به عزادری امام حسین ایراد گرفتیم یا روش شما درعزاداری,شما چی فک کردید فقط خودتون امام حسینو میشناسید؟...
Iran, Islamic Republic of
21:28 - 1395/07/15
الان اگه جایی شام ندن هم کسی نمیره. مثل کوچه ما که شده هیئت قابلمه ها دیگه بقیشم واسه اینکه ببینن کجا تجمع زیاده واسه خودنمایی و... کسی به فکر عزاداری و اصل قضیه نیست. پر از سر وصدا و....در واقع پوچ .
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج