کمند امیرسلیمانی در مکتب بوعلی سینا!
۵۸۶۶۲
۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
۲۲۵۸۵ 
كمند اميرسليماني بازيگر نام‌آشنايي است كه بسياري از شما او را با بازي در نقش آذر در سريال پدرسالار به ياد می‌آوريد. اما بدون شك تعداد اندكي می‌دانید این بازیگريك علاقمند و هوادار تغذيه سالم و شيوه‌هاي طبيعي درمان است.
برترین مجله اینترنتی ایران
مجله سیب سبز: كمند اميرسليماني بازيگر نام‌آشنايي است كه بسياري از شما او را با بازي  در نقش آذر در سريال پدرسالار به ياد می‌آوريد. اما بدون شك تعداد اندكي می‌دانید این بازیگريك علاقمند و هوادار تغذيه سالم و شيوه‌هاي طبيعي درمان است. كمند اميرسليماني از جمله بازيگراني است كه انقلابي بزرگ در جامعه بازيگري ايران ايجاد كرده و افراد زيادي را با شيوه درمان‌هاي طبيعي و رژيم‌هاي غذايي سلامت آشنا كرده است. آنچه مي‌خوانيد گفت و گوي سيب سبز با اين بازيگر سرشناس است كه اين روزها سريال  هوش‌سياه 2 با بازي او از شبكه سوم سيما پخش مي‌شود. او از شيوه زندگي و چگونگي استفاده از شيوه‌هاي طب سنتي و مكمل براي درمان بيماري‌ها و حفظ سلامتي‌اش مي‌گويد.

یک برنامه غذایی متعادل

با وجود آنكه به خوردن غذاي سالم اهميت مي‌دهم سعي مي‌كنم تنوع غذايي را در برنامه غذايي‌ام رعايت كنم. با اين وجود فيله مرغ و سبزيجات تازه بخش زيادي ازرژيم‌غذايي مرا تشكيل مي‌دهد. برنامه‌ غذايي‌ام براي يك روز در هفته اين است كه صبح‌ها بيسكويت سبوس‌دار، شير و خرما را براي صبحانه مي‌خورم، در ميان وعده‌هاي غذايي حتما از ميوه‌هاي تازه فصل استفاده مي‌كنم. براي ناهار فيله مرغ، سالاد يا سبزيجات تازه مصرف كنم، در ميان وعده عصر عرقيات گياهي مثل عرق دارچين و زيره مي‌نوشم و براي شام ماست و شويد با نان يا كدو با نان مي‌خورم. اين برنامه همه چیزی که بدنم نياز دارد را تامين مي‌كند و من هم سعي مي‌كنم پرخوري نكنم و در مصرف خوراكي‌ها و موادغذايي هرچند خوشمزه اعتدال را رعايت كنم.

روش‌های طبيعی درمان را ترجيح می‌دهم

بعد از تولد پسرم به نيت كاهش وزن به مشاور تغذيه مراجعه كردم. روزها و هفته‌هاي اول روند كاهش وزن برايم خيلي اهميت داشت اما به مرور يشتر از آنكه كاهش وزن برايم اهميت پيدا كند حفظ سلامت و تندرستي پررنگ‌تر شد. در اين شيوه بعد از معاينه، بررسي نبض، زبان و مزاج و طبع‌ام رژيم غذايي خاصي برايم در نظر گرفته شد كه در ضمن اينكه وزنم را كاهش داد احساس سلامت، شادابي و تندرستي برايم به همراه داشت. آنقدر از اين شيوه و نتايج آن راضي بودم كه بعدها براي درمان گردن دردم از شيوه‌هاي طبيعي استفاده كردم و نتيجه خوبي گرفتم. خيلي خوشحالم كه بدون نياز به طب رايج توانستم درد را مهار كنم. اين شيوه به خوبي توانست سلامت را به من برگرداند و من عادت غذايي را كه 12-10 سال دنبال مي‌كردم تغيير دهم و رژيمي متعادل را دنبال كنم.



با حداقل روغن

از زماني كه تغذيه سالم را دنبال كردم. براي استفاده از روغن خيلي محتاط هستم. دقت مي كنم تا با كمترين و حداقل ميزان روغن مواد غذايي سرخ‌كردني را آماده كنم. وقتي مي‌خواهم كتلت درست كنم ديگر مثل سابق درون تابه روغن را نمي‌ريزيم و تنها با چرب كردن كف تابه كتلت‌ها را سرخ مي‌كنم. اين كار دقت و حوصله لازم دارد اما مطمئنم كه به نتيجه مطلوب آن مي‌ارزد. توصيه من اين است كه تا مي‌توانيم مصرف روغن‌هاي سرخ‌كردني را به حداقل برسانيم و بيشتر به سلامت خود و خانواده‌مان اهميت دهيم.

رژيم‌هاي تك بعدي را قبول ندارم

رژيم غذايي كه دنبال كردم و نتايج خوبي براي حفظ سلامت و نشاط از آن گرفتم رژيمي كامل و متعادل بود. در اين رژيم انواع گروه‌هاي غذايي وجود داشت. نشاسته، كربوهيدرات، پروتئين، سبزيجات و هر آنچه بدن نياز دارد در اين روش وجود دارد. اينگونه نيست كه يكي از اين گروه‌ها حذف شود. من با رژيم‌هاي تك‌بعدي مخالفم و آنها را توصيه نمي‌كنم. رژيم غذايي كه شيوه‌هاي طبيعي درماني توصيه مي‌كنند اين است كه با تغذيه درست از تمامي گروه‌هاي غذايی استفاده می‌شود و با تدابيري كه در اين شيوه‌ها وجود دارد سوخت و ساز و متابوليسم بدن تنظيم شده و سوخت و ساز درست انجام مي‌شود. در اين شيوه تنها مصرف روغن، قند و شكر را محدود كردم و به جاي آن مصرف لبنيات و حبوبات را در وعده‌هاي غذايي خودم و خانواده‌ام بيشتر كردم.

شیوه‌های كايروپركتيك و ماساژ را تجربه كردم

اگر چه در برخي از موارد از طب رايج براي درمان استفاده كردم اما به شيوه‌هاي درماني طب طبيعي و سنتي براي درمان باور دارم و از آنها در بسياري از موارد استفاده مي‌كنم. مثلا براي درمان ديسك كمرم از ماساژدرماني و كايروپركتيك استفاده كردم و نتايج خوبي گرفتم. در حالي كه متخصصان طب رايج به من گفته‌ بودند كه نياز به جراحي دارم اما با نرمش‌هاي خاص، استفاده از ماساژ و تكنيك‌هاي كايروپركتيك توانستم ديسك كمرم را درمان كنم. كايروپركتيك به من كمك مي‌كند تا عضلات و ماهيچه‌هاي اطراف ستون فقرات را كه ضعيف شده‌اند تقويت كنم و به اين ترتيب احساس بهتري داشته باشم. از اين وضعيت بسيار راضي هستم و خوشحالم كه جراحي نكردم. به تازگي يكي از دوستانم مرا با يك مدرس حركات كششي ذهن و جسم (يوگا) آشنا كرده و به من توصيه كرده كه از تكنيك‌ها و نرمش‌هاي حركات كششي ذهن و جسم براي تسريع روند درمان كمرم استفاده كنم. به نظرم اين شيوه بسيار مفيدي است و دقيقا همان كار فيزيوتراپي را انجام مي‌دهد با اين تفاوت كه در فيزيوتراپي ما تكنيك‌هايي را پشت سر هم انجام مي‌دهيم اما در حركات كششي ذهن و جسم همان حركت‌ها را آگاهانه و با تمركز بيشتري انجام مي‌دهيم و اين مي‌تواند اثر پذيري تمرين‌ها و تكنيك‌ها را بالا ببرد.

به روش بوعلي‌سينا پاكسازي كبد مي‌كنم

يكي از نكاتي كه در جلسات رژيم درماني به شيوه طبيعي ياد گرفتم پاكسازي و سالم‌سازي كبد بود، كه چگونه با گنجاندن مواد غذايي سالم و تازه كبد را سالم نگه دارم و عملكرد آن را تقويت كنم. يكي از نكات اين بود كه نبايد كبد را با مصرف غذاها و خوراكي‌هاي نامناسب و مانده اذيت كنم. منظورم از غذاي مانده و نامناسب غذايي اين است كه غذا را براي ظهر آماده مي‌كنيم و بخشي از آن را براي شب كنار مي‌گذاريم و مي‌خوريم. از وقتي متوجه شدم كه مصرف غذاي مانده براي كبد مضر است براي وعده‌هاي غذايي به اندازه همان وعده غذا آماده مي‌كنم و همه سعي‌ام را مي‌كنم تا براي وعده غذايي شام و ناهار غذاي تازه و سلامت تهيه كنم. اگر چه اين كار با توجه به مشغله امروز سخت است اما تاثير مصرف غذاي سالم به حدي بر جسم و روح زياد است كه به امتحان كردنش مي‌ارزد.

در کیفم قرص مسکن ندارم

تا مي‌توانم از مصرف قرص، مسكن و داروهاي شيميايي پرهيز مي‌كنم و عادت ندارم در كيفم مسكن نگه دارم. البته ممكن است گاهي به دليل شدت درد مجبور شوم مسكن بخورم اما اينطور نيست كه آن را از خودم جدا نكنم و مانند برخي از خانم‌ها كه در كيف‌شان حتما مسكن پيدا مي‌شود، آن را داشته باشم و با كوچك‌ترين دردي سراغ مسكن بروم. تنها قرصي كه در كيف من پيدا مي‌شود قرص‌هاي چاي سبز است كه به دليل خواص زياد و مفيدي كه چاي سبز دارد از آن مصرف مي‌كنم.

دارچين هميشه همراهم است

يكي از چيزهايي كه هميشه در كيفم پيدا مي‌شود چوب دارچين است. هر جا بخواهم چاي بخورم تكه‌اي از چوب دارچين را به چاي‌ اضافه مي‌كنم. هم آن را خوش‌عطر و خوش‌طعم كرده و هم به تنظيم متابوليسم بدن كمك مي‌كند. دارچين از آن دسته ادويه‌هايي است كه به تخليه آب ميان‌بافتي بدن كمك مي‌كند. خيلي وقت‌ها افزايش آب ميان بافتي بدن است كه موجب مي‌شود احساس افزايش وزن به ما دست دهد. به همين دليل با اضافه كردن چوب دارچين به چاي سعي مي‌كنم ميزان آب ميان‌بافتي را در بدنم كنترل كنم. شايد براي‌تان جالب باشد بدانید مصرف غذاهاي آبپز يكي از عوامل افزايش آب ميان‌بافتي بدن است و همين موضوع موجب مي‌شود متخصصان تغذيه مصرف غذاهاي كبابي و گريل شده را در رژيم‌هاي كاهش وزن بيشتر از مصرف غذاها و گوشت‌هاي آبپز شده به مراجعان‌شان توصيه كنند.


سيگار نمي‌كشم

يكي از رمز‌هاي موفقيت من براي حفظ سلامت و نشاط پوستم اين است كه هرگز سراغ سيگار نرفتم و دوست ندارم حتي آن را امتحان كنم. فكر مي‌كنم همين مسئله تاثير زيادي در حفظ شادابي و سلامت پوست و بدنم داشته است. وقتي با مشاور طب طبيعي‌ام صحبت مي‌كردم نيز به اين موضوع اشاره كرد و گفت علت اینکه افراد دچار مشكلات و اختلال جسماني مي‌شوند يا پوست‌شان خراب مي‌شود، سيگار كشيدن است كه متاسفانه امروز در ميان برخي از خانم‌ها نيز رايج شده است.

غذا می‌برم سر صحنه

روزهايي كه سركار مي‌روم از خانه براي خودم سالاد و فيله مرغ كبابي مي‌برم تا غذاهايي كه از بيرون تهيه مي‌شود را نخورم. در اين صورت از غذايي كه مي‌خورم مطمئن هستم چون معمولا غذاهاي بيرون چرب وخوش نمك هستند و اينها سلامت را به خطر مي‌اندازد. من حتي براي ميان‌وعده‌هاي غذايي كه سر كار شيريني و چاي سرو مي‌كنند براي خودم بيسكويت و خرما مي‌برم و با چاي مي‌خورم. پيگيري‌هاي من براي آنكه سالم زندگي كنم براي ديگر همكارانم انگيزه شده و برخي از آنها نيز به اين موضوع توجه مي‌كنند و كمتر سراغ خوراكي‌هاي پركالري مثل چيپس و پفك مي‌روند.

عرق‌های گیاهی همیشه همراهم است

يكي ديگر از خوراكي‌هايي كه سر فيلمبرداري و ضبط برنامه‌ها همراه خود مي‌برم، عرقيات گياهي است. هميشه مقداري عرق گياهي را درون بطري آبم مي‌ريزم تا در عين حال كه آب مي‌نوشم از خواص درماني عرقيات گياهي نيز استفاده كنم. بيشترين عرق‌ها و نوشيدني‌هاي گياهي كه مصرف مي‌كنم و آنها را حتما در رژيم غذايي‌ام دارم؛ عرق‌هاي دارچين، زيره، بهارنارنج و تارونه است كه آنها را در طول روز مصرف مي‌كنم و اگر بخواهم از خانه خارج شوم كمي از آنها را به بطري آبم اضافه مي‌كنم. نوشيدن اين عرقيات گياهي بسيار آرامش‌بخش است و در عين حال به حفظ سلامتم كمك زيادي مي‌كند.

با آلوورا دوست هستم

خيلي كم پيش آمده كه از ماسك‌ها و لوسيون‌ها براي پوستم استفاده كنم. اما كارهايي براي مراقبت از پوست انجام مي‌دهم؛ كرم ضد آفتاب مي‌زنم و پايان روز صورتم را با كرم پاك مي‌كنم. همچنين هنگام خريد محصولات بهداشتي و آرايشي دقت مي‌كنم تا محصولات كارخانه‌هاي نام آشنا و معروف را انتخاب كنم كه از سلامت و بي عارضه بودن محصولات‌شان مطمئن هستم. سعي مي‌كنم از محصولاتي استفاده كنم كه جواب‌شان را پس داده باشند. به‌تازگي با محصولات بهداشتي آشنا شدم كه منشا گياهي دارند و از عصاره آلو‌ورا تهيه شده  است. تصميم دارم در آينده نزديك از اين محصولات براي مراقبت و محافظت بيشتر از پوستم استفاده كنم.

ورزش را فراموش نمي‌كنم

چون علاقه زيادي به غذا خوردن و خوراكي‌ها دارم و تمايل دارم كه براي حفظ سلامت از همه گروه‌هاي غذايي مصرف كنم، ورزش را در برنامه روزانه ام دارم. دست كم در روز 30دقيقه پياده‌روي مي‌كنم تا بتوانم وزنم را ثابت نگه ‌دارم. اگر قرار باشد هر سال يك كيلوگرم به وزن‌مان اضافه شود، چشم باز كنيم، مي‌بينيم بعد از 20 سال 20 كيلوگرم اضافه وزن پيدا كرده‌ايم. براي همين ورزش را از برنامه‌هايم حذف نمي‌كنم. علاوه بر پياده‌روي كه مرا سرحال مي‌آورد و اكسيژن‌رساني خوبي به اندام‌ها و به‌خصوص مغزم دارد، شنا مي‌كنم و اين روند را هرگز ترك نمي‌كنم.

رابطه‌ای با فست‌فود نداریم

پيتزا و فست‌فود از آن‌دسته غذاهايي است كه اصلا سراغ آن نمي‌روم و سعي كردم اين روند را طوري دنبال كنم كه پسرم نيز عادت‌هاي‌ غذايي مرا دنبال كند. او هم به خوردن پيتزا و فست‌فودها علاقه‌اي ندارد و خوشبختانه نه من و نه پسرم اهل خوردن هله‌هوله‌ نيستيم. همه تلاشم اين است كه از موادغذايي سالم استفاده كنم. پروتئين‌ها را از مغازه‌هاي معتبر تهيه مي‌كنم و به تازگي آن اهميت مي‌دهم. سعي مي‌كنم در هفته يك‌بار ماهي يا غذاهاي دريايي درست كنم واز خواص گوشت سفيد هم استفاده كنم. هميشه به اطرافيانم كه از گوشت‌هاي بسته‌بندي شده آماده و سوخاري نيم پز استفاده مي‌كنند، توصيه مي‌كنم اين كار را نكنند. به جاي آنكه از گوشت‌هاي آماده و نيم پز كه مواد افزودني دارد استفاده كنند، فيله مرغ تازه تهيه كرده و خودشان به آن آرد سوخاري و ادويه اضافه كنند. رعايت همين نكات ساده است كه مي‌تواند سلامت اعضاي خانواده را تضمين كند.

آشپزي را دوست دارم

يكي از كارهاي مورد علاقه‌ام آشپزي است كه در طول روز براي آن وقت مي‌گذارم و سعي مي‌كنم هميشه غذاي خانواده‌ام را خودم تهيه كنم. آشپزي يكي از دغدغه‌هاي ذهني من است و به آن فكر مي‌كنم. در طول روز زماني را براي انتخاب غذا براي وعده‌هاي غذايي صرف مي‌كنم. به سبزي‌ها و صيفي‌جات هر فصل توجه مي‌كنم. مثلا اگر الان فصل والك است، حتما به بازار مي‌روم و از والك تازه در غذا استفاده مي‌كنم. خورش والك يكي از غذاهاي محبوبم است كه آن را براي خانواده‌ام آماده مي كنم. اين كار ذهنم را آرام مي‌كند و با اين روش سعي مي‌كنم از همه خوراكي‌هايي كه خواص درماني و مفيدي دارند به صورت تازه غذا تهيه كنم. به همين دليل از زيره، سير، والك و مارچوبه و ديگر سبزيجات حتما در برنامه غذايي هفتگي استفاده مي‌كنم.
انتشار یافته: 3
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
18:08 - 1392/04/23
بازیگر بی حاشیه ای هستند.موفق باشند.
Iran, Islamic Republic of
19:29 - 1392/04/23
جالب بود خوش به حالت که اینقدر به فکر خودت و خونوادتی
Iran, Islamic Republic of
12:51 - 1397/01/12
خیلی.خیلی .مطالبت خوب.بود.وخیلی حواست به غذا ی خانواده ات هستی منم میخاهم رژیم بگیرم
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج