حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟
۸۴۲۶۱۱
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
۶۱۸۱ 
کاربران و چهره‌های زیادی در فضای مجازی به برخورد دوگانه بی‌بی‌سی فارسی در حوادث تروریستی واکنش نشان دادند.

مجله فارس پلاس: درپی حمله امروز تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند

اما بی‌بی‌سی فارسی برای انتشار این خبر تیتر «تلفات قابل توجه در حمله به دو مسجد» را انتخاب کرد؛ تیتری که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

بی‌بی‌سی فارسی اواخر تابستان امسال نیز درپی حادثه تروریستی اهواز، از به کاربردن واژه «تروریستی» امتناع کرده بود که همان زمان هم با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی روبرو شده بود.

عدم استفاده از واژه تروریستی در حادثه نیوزلند که آن را می‌توان سیاه‌ترین روز نیوزلند نامید، از سوی این رسانه انگلیسی موج دیگری از واکنش‌ها را درپی داشت که در ادامه تعدادی از آن‌ها می‌آید:

* مسعود ده نمکی، کارگردان کشورمان با انتشار تصویر زیر در اینستاگرام خود نوشت: از نظر بی بی سی و نوچه هایش؛ وقتی دو نفر در انگلیس زخمی می شوند حمله تروریستی است؛ اما وقتی ۵۰ نفر مسلمان می میرند.

حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟

* حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس هم نوشت: مدیران ارشد BBC فارسی چقدر برای تروریستی نخواندن حملات داعش و تجزیه طلبان در ایران توجیهات آوردند.اما از نظر BBC فارسی فقط یک معیار برای تروریستی بودن حملات وجود دارد و آن حملاتی است که علیه انگلیس صورت گیرند.لذا چاقو کشی در لندن تروریستی است، اما قتل عام در نیوزیلند فقط حمله است.»

حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟

*علی علیزاده کارشناس ساکن لندن هم یادداشتی را تحت عنوان «همه ما تلف شدنی ها» نوشت: بی‌بی‌سی که برای چاقو خوردن یک سفیدپوست در لندن، قبل از اینکه اصلا ماجرا روشن شود از تیتر «حمله تروریستی» استفاده میکند خبر از «تلفات» چهل و‌نه مسلمان در نیوزلند داده.

بی‌بی‌سی درست میگوید. سفیدپوستان بریتانیایی، این «از مابهتران چشم آبی» مظلومانه ترور میشوند و ما خاورمیانه‌ای ها و ما مسلمانان «تلف» میشویم. مثل گاو و گوسفندی که به مسلخ برده میشوند.

بی‌بی‌سی درست میگوید. یک میلیون نفرمان در عراق و چند صدهزار نفرمان در افغانستان «تلف» شدند. با دخالت نظامی کارفرمای بی‌بی سی، دولت فخیمه بریتانیا. بی‌بی‌سی درست میگوید. ما «تلف» میشویم. چند ده هزار نفرمان در یمن «تلف» شدند و هر روز دارند بیشتر تلف میشوند.

با بمبهایی که کارفرمای بی‌بی‌سی به سعودی فروخت و بی‌بی‌سی هم وظیفه‌ سازمانیش را انجام داد و تیتر زد «جنگ نیابتی ایران در یمن». بی‌بی‌سی درست میگوید. یک ملت کامل از جمع ما، یعنی ملت فلسطین، هفتاد سال است به صورت جمعی دارد «تلف» میشود، با دخالت مستقیم سیاسی دولت بریتانیا. دویست هزار نفرمان در لیبی در قفسهای خرید و فروش برده نگه داری میشوند و منتظرند تا «تلف» شوند، قفسهایی حاصل از دخالت نظامی دولت صاحب بی‌بی‌سی.

اما بر بی‌بی‌سی حرجی نیست. وظیفه بی‌بی‌سی گیج کردن و آشفته کردن ذهن ما و از بین بردن شاخصهای تشخیص درست و غلط و ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول است. وظیفه بی‌بی‌سی است که کاری کند که ما با دولتهایی که ما را تحریم اقتصادی کرده‌ و گرسنه کرده‌اند بیشتر همدلی کنیم تا با خودمان.

وظیفه بی‌بی‌سی است که حتی بحث حمله نظامی و تجاوز نظامی به خاک ایران را طبیعی و قابل قبول جلوه دهد. اصلا دولت بریتانیا برای همین منظور سالی چند ده میلیون پوند از دهن مردم هرروز فقیرتر شده کشورش میزند و خرج این ماشین جنگ نرم میکند. (و دروغ میگویند که بی‌بی‌سی فارسی سازمانی عمومی است. بی‌بی‌سی فارسی ربطی به سازمان کلی بی‌بی‌سی ندارد و بودجه‌اش مستقیم از وزارت خارجه می‌آید).

بر بی‌بی‌سی حرجی نیست. بر ما چرا. بر ما که چون بردگانی سربراه شب به شب منتظریم تا قصایی که چاقو بر گلوی ما گذاشته و قرنها غارتمان کرده، با صورتهای اجاره شده از کسانی که زمانی ایرانی بوده‌اند دستهای پرخونش را بزک کند و جهان را برای ما تفسیر کند و به بگوید چگونه ببینیم و چگونه بیندیشیم. بر ما که ذهن خود را شب به شب برای استعمار شدن در اختیار ارباب میگذاریم. ما. ما همه مسلمانها وهمه خاورمیانه‌ای ها و همه جهان سومی‌های تلف شدنی که آبی که پیش از ذبح شدن جلویمان گذاشته‌اند را با ولع مینوشیم.

حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟

* موحدی هم توییت کرد: وقتی مقصد حمله مسلمانان باشد تیترهای بی بی سی تلاشگر خنثی کردن رذالت ها می شود.

حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟

*سید علی موسوی از فعالان شبکه اجتماهی هم نوشت: به تفاوت بکار بردن واژه «حمله تروریستی»و «تلفات قابل توجه» در تیتر اخبار BBC توجه کنید!

نزدیک به سی نفر در حمله به دو مسجد در نیوزیلند کشته می شوند

وقتی قربانی این چنین حملاتی مسلمانان و غیراروپاییان هستند تیتر خبری BBC نیز تغییر می کند.

حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟

* کاربر دیگری نوشت: از دیدگاه بی بی سی فارسی زخمی شدن یک شهرون انگلیسی با ماشین چمن‌زنی حمله تروریستی محسوب می شو اما کشتار انسان های بیگناه صرفا چون مسلمان اند عملی تروریستی نیت دیدن حقیقت کثیف این پروپاگاندا چشم بصیرت نمی خواهد

حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟

* حمید ناظریان فر هم به نکته جالبی اشاره کرد.

حمله تروریستی از نظر BBC چیست؟

یکی دیگر ازکاربران هم نوشت: هرچند بی‌بی‌سی فارسی ادعا میکنه به عنوان بخشی از مجموعه رسانه‌های بی‌بی‌سی، تابع دستورعمل‌های سردبیری این سازمانه و تو جایگاهی نیست تا تعیین کنه چه گروه‌هایی "تروریستی" و چه اقدام‌هایی "تروریستیه" اما هروقت دلش بخواهد پا روی این پروتکل‌هاش میذاره، دستت دیگه رو شده.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن هم چند ماه پیش در صفحه توئیترش نوشته بود: «BBC فارسی نمیتواند یک شبکه خبری مستقل باشد، چون بودجه آن از بودجه عمومی کشور (تامین می شود) و لذا فعالیت آن تحت نظارت دولت انگلیس است.»

حمزه ناجیان

برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 17
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
20:54 - 1397/12/24
به دلواپسا چه ربطی داره؟
همیشه منتظر یه اتفاقن بیان اظهار فضل کنن.
United Arab Emirates
20:55 - 1397/12/24
لعنت به انگلیس که پشت این کارها حضوری فعال داره گفتم همون اول حالا نتیجه تحقیقات که دستمان نمیرسه ولی یه انگلیس با قاتل در ارتباط بوده نود ونه درصد ونیم
Iran, Islamic Republic of
21:46 - 1397/12/24
تصویر باز نمیشه لطفادرستش کنید ممنونم
Iran, Islamic Republic of
21:47 - 1397/12/24
اخه انگلیس میزاره رسانه مستقل تو کشور خودش ایجاد بشه اصلا رسانه مستقل ی تو کشوری وجود داره که بخاد حرف راست بزنه همه شون پول میگیرند و تز اونی که پول گرفتند طرفداری میکنند نهمین رسانه های خودمون هم همین جوریند

خلاصه همه رسانه ها کارشون دو چیز است یا بزرگ نمایی یا سانسور گفتن حقیقت ماجرا کار هیچ کس نیست
Iran, Islamic Republic of
21:54 - 1397/12/24
بی بی سی یکی از کثیف ترین بنگاه های دورغ پراکند ودارای مسئولین خیانتکار وافراد وطن فروش که درلانه عنکبوتی دورهم جمع شده وتمام آرمانهای انسانیت خود پشت پا زده یک مورد چاقوکشی رادر کشور روباه پیر را عمل تروریستی اعلام می کند ولی کشتار بی رحمانه مسلمانان را درمسجد نیوزیلند حمله مسلحانه اعلام می کند بله درست است چون این احمق های بی بی سی نوکران اربابان جنایتکار خودشانند
Iran, Islamic Republic of
21:54 - 1397/12/24
دنیایی که توی اون چرچیل جنایتکار جایزه ادبی میگیره بعد هیتلر منفور جلوه داده میشه به نظرتون به دردی هم میخوره
Iran, Islamic Republic of
22:01 - 1397/12/24
بی بی سی از یک موضوع غافل است اینکه ملتها روشن شده اند و واین بنگاه همچنان با سیاست های خبر سازی خود در دهه های قبل سیر میکند و شنوندگان عمق خبر را میفهمند و به ظاهر هدفمند استعماری ان توجه نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
22:09 - 1397/12/24
امشب داره میگه درپی حمله راکتی به تل اویو ۱۰۰نقطه در نواره غزه هدف حمله اسراییل قرار گرفت .این یعنی حمله اسراییل رو دفاع مشروع جلوه میده
ضمنا گفت حماس مسئولیت هدف حمله راکتی رو نپذیرفته و بنظر میرسه کار جهاد اسلامی باشه که حمایت مالی رو از ایران دریافت میکنه و خیلی زیر کانه عکس دیدار رهبران حماس رو نشون میده
ببینید چه زیرکانه ایران رو مسئول حمله نشون میدن در صورتیکه هیچی ثابت نشده و مسئولیت حمله رو کسی بعهده نگرفته
Iran, Islamic Republic of
22:47 - 1397/12/24
تف تو صورتت ، wbc )بی بی سی) خائنین ،،، جای هرچی خائنه به مملکت خود
Iran, Islamic Republic of
22:49 - 1397/12/24
لعنت به انگلیس مکار
Iran, Islamic Republic of
23:02 - 1397/12/24
مگه لاشی تراز BBC هم هست
Iran, Islamic Republic of
23:43 - 1397/12/24
شبکه فقط صدای امریکا
Iran, Islamic Republic of
23:43 - 1397/12/24
شبکه فقط صدای امریکا
Iran, Islamic Republic of
23:43 - 1397/12/24
من و تو هم عالیه
Iran, Islamic Republic of
00:14 - 1397/12/25
یه راه مونده که اینگونه حملات تروریستی خونده بشه از طرف بی بی سی و اینکه چند تا انگلیسی رو تو ایران به رگبار ببندی تا بگن
Iran, Islamic Republic of
01:09 - 1397/12/25
شما هم حمله کنین به BBC
Iran, Islamic Republic of
08:26 - 1397/12/25
به نظر بنده از بی بی سی غیر از این انتظار داشتن اشتباه است چون این جماعت اصلاً از خودت اختیاری ندارند که بخواهند تصمیم عاقلانه بگیرند و سخن عاقلانه بزنند بلکه از قبل لجام خود را در اختیار اربابان بی خردشان دادند و آنان آنگونه که بخواهند باید این جماعت انجام دهند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج