کمدی ضعیف، قافیه را به درام‌های اجتماعی می‌بازد
۸۷۸۴۵۷
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
۶۹۰۳ 
دست کمدی های بی مزه و آبکی متظاهر برای سینماروها رو شده است. کمدی هایی که تحت لوای این ژانر و در واقع به طمع فتح کاذب گیشه ستاره های سینما را فدای امیال خود می کنند. هر چند دراین معادله، ستاره ها نیز در قبال دریافت دستمزدهای نجومی اعتبار خود را به حراج می گذارند.

بانی فیلم: دست کمدی های بی مزه و آبکی متظاهر برای سینماروها رو شده است. کمدی هایی که تحت لوای این ژانر و در واقع به طمع فتح کاذب گیشه ستاره های سینما را فدای امیال خود می کنند. هر چند دراین معادله، ستاره ها نیز در قبال دریافت دستمزدهای نجومی اعتبار خود را به حراج می گذارند.

رو شدن دست کمدی های نازل را می توان از کاهش فروش نسبی، اما مشهود «ما همه با هم هستیم» (کمال تبریزی) دریافت. فیلمی که با کمک و تکیه بر ستاره هایی مانند مهران مدییری، محمدرضا گلزار، جواد عزتی و البته لیلا حاتمی استارت خوبی زد و توانست در بیش از دو هفته از مرز شش میلیارد بگذرد. رکوردی که گرچه وقتی با فروش هفت میلیاردی «هزارپا» در همین مدت زمان طی سال گذشته مورد مقایسه قرار گیرد، ضمن توجه به افزایش قیمت بلیت چندان هم چشمگیر نخواهد بود.

کمدی ضعیف، قافیه را به درام‌های اجتماعی جذاب می‌بازد

از سوی دیگر، مقبول افتادن دو درام اجتماعی جذاب، یعنی «شبی که ماه کامل شد»(نرگس آبیار) و «سرخپوست»(نیما جاویدی) که هر دو اکران خود را همزمان با فیلم تبریزی از نیمه خرداد ماه گذشته آغاز کردند، موجب شده تا «ما همه با هم هستیم» با کاهش فروش موقعیت خود را در بالاتر ایستادن از این دو در گیشه متزلزل ببیند.

تا لحظه تنظیم مطلب حاضر در عصر سه شنبه چهارم تیرماه، فیلم تبریزی با رقم فروش شش میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان فروش کلی، دویست میلیون کمتر از فیلم آبیار فروخته و فیلم جاویدی را با پنج میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان در تعقیب جدی خود می بیند.

جالب اینکه «ما همه با هم هستیم» با ۱۳۳ سینما در قیاس با ۱۲۲ سینمای «شبی که ماه کامل شد» و ۱۰۷ سالن «سرخپوست»، همچنان در اکثریت قرار دارد.

کمدی ضعیف، قافیه را به درام‌های اجتماعی جذاب می‌بازد

نگاهی به موج منفی کامنت ها علیه فیلم تبریزی و انتقاد از کیفیت پایین آن که متهم به عاجز بودن از خنداندن تماشاگران نیز شده، نشان از آن دارد تبلیغات دهان به دهان هنوز تأثیر شگرفی بر میزان فروش فیلمها دارد. موردی که موجب شده فیلم تبریزی پس از دو هفته دچار افت فروش شود و قافیه را به درام های اجتماعی ببازد. با این شرایط دور نیست اگر پیش بینی کنیم فیلم تبریزی که سودای شکست رکورد «هزارپا» را داشت، از یک فروش حداقلی هم درمانده شود!

مروری بر وضع فروش دیگر کمدی های حال حاضر گیشه نیز حکایت از کاهش اعتماد سینماروها به محصولات این ژانر دارد. فیلم «سامورایی در برلین» (مهدی نادری) با گذشت بیش از شش هفته تنها حدود چهار میلیارد و نهصد میلیون تومان فروخته و «زهرمار» جواد رضویان پس از یک هفته تازه در آستانه رسیدن به مرز هفتصد میلیون تومان است. ضمن اینکه هر دو فیلم مذکور در معرض انتقادهای نیمه تند کاربران در فضای مجازی نسبت به بی مزگی و سطح پایین بودن قرار دارند.

در مجموع به نظر می رسد این ژانر اگر همچنان از سوی سینماگران با وجوهی چون ساده انگاری، مبتذل سازی و طمع ورزی نسبت به گیشه مورد توجه واقع شود، بزودی به احتضار کامل خواهد افتاد.

کمدی ضعیف، قافیه را به درام‌های اجتماعی جذاب می‌بازد

مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج