۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند
۸۹۸۶۸۷
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
۱۲۳۷۴ 
احتمال دارد با تلاش برند‌های خصوصی و دولتی صنعت خودرو، در نیمه دوم سال ۹۸ شاهد معرفی این شش خودروی جدید باشیم.

روزنامه هفت صبح: یک پیکاپ، دو کراس‌اوور و سه سدان. این لیست جدیدترین محصولاتی است که در گیرودار تحریم و مشکلات ناشی از آن قرار است رنگ و لعابی تازه به بازار خودرو کشور بدهد. تنوع محصول که از جمله مشکلات بزرگ دوران تحریم به‌شمار می‌رود، گویا با این برنامه جدید تا حدی کم‌رنگ خواهد شد؛ گرچه دیگر خبری از تولیدات روز جهان نیست و عمده محصولاتی که قصد ورود به بازار را دارند یا ایرانی هستند یا چینی.

در کل، خودروسازان در شش ماهه دوم تلاش دارند از ممنوعیت واردات خودرو و خروج برند‌های مشهور از صنعت تولید اتومبیل نهایت استفاده را کرده و از خلأ به‌وجود آمده در بازار کلاهی برای خود بدوزند!

نکته عجیب ماجرا حمله اغلب این محصولات به کلاس خودرو‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی است که با خروج خودرو‌های فرانسوی و کره‌ای، کاملاً از رقیب خالی شده است. این شما و این شش مهمان تازه بازار خودروی ایران.

سایپا رهام

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

گفته می‌شود کار بازطراحی موتور تیبا برای نصب روی رهام مدتی است آغاز شده و احتمالاً پیشرانه ۱.۵ لیتری تیبا با ارتقا در ساختار و آلیاژ به کار رفته، قدرتی در محدوده ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار ارائه کند. طبق شنیده‌های خبرنگار هفت صبح احتمال نصب سامانه توربوشارژر روی این خودرو بالاست منتهی هیچ اطلاعاتی درباره سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا بهبود فرآیند احتراق موتور وجود ندارد.

رهام اگر با گیربکس اتوماتیک ساخت پانچ و نیز موتور ارتقا یافته تیبا به بازار برسد، با توجه به قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی که در تیپ‌های مختلف دارد، احتمالاً فروش بالایی را تجربه خواهد کرد.


جک T۸

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

یک پیکاپ کوچک و چینی که ظاهری بسیار زمخت و امکاناتی به‌روز دارد و خدا را شکر از موتور ۲۴۰۰ سی‌سی میتسوبیشی بهره نبرده است! گیربکس شش سرعته دستی، سیستم دو دیفرانسیل، موتور دو لیتری توربو و ۱۹۰ اسبی در کنار گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متری از جمله مشخصات این بارکش جدید چینی است.

خودرویی که به طرزی زشت و غیرقابل باور در پوزه جلو قصد تقلید از محصولات آمریکایی نظیر شورولت سیلورادو را داشته و کابین خودرو نیز تقلیدی آشکار از نسل قبل شورولت مالیبو است. این وانت ۵.۳۲ متری احتمالاً قیمتی بیش از ۲۵۰ میلیون تومان خواهد داشت.


چری تیگو ۸

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

اولین محصول ۵۰۰ میلیونی چینی‌ها که قرار است به‌صورت رسمی در کشور تولید و عرضه شود. تیگو ۸ که فضای کابین آن یادآور محصولات مدرن اروپایی است، متأسفانه در بخش پیشرانه همچنان از نسخه ۱.۵ لیتری ۱۴۹ اسبی چری استفاده می‌کند که قطعاً برای تحمل وزن یک شاسی‌بلند ۱۷۰۰ کیلویی توان کمی دارد. با این‌حال آپشن‌های خوب، طراحی مناسب و فقدان رقبای قدر و هم‌رده احتمالاً موجب می‌شود تا این کراس‌اوور هفت نفره به خوبی در بازار نقش‌آفرینی کند.


هایما فامیلی M۵

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

گفته می‌شود تا اواخر آبان پیش‌فروش این سدان کشیده چینی شروع می‌شود تا دامنه تولید محصولات برند هایما در ایران باز هم گسترش یابد. فامیلی M۵ که با طول ۴.۶۹ و فاصله بین دو محور ۲.۶۸ خودرویی مشابه محصولات کلاس سدان‌های متوسط شهری است، بدنه اسپورت و کابینی قدیمی، اما منظم دارد که آن را تبدیل به گزینه‌ای نسبتاً مناسب برای خریداران خودرو‌های وارداتی می‌کند.

فامیلی M۵ که ظاهر اسپورتی دارد احتمالاً در رده قیمتی ۲۵۰ میلیونی راهی بازار خواهد شد در حالی که به موتور بنزینی ۱۲۵ اسبی و ۱۶۰۰ سی‌سی در کنار گیربکس شش دهنده اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن مجهز است.


دنا پلاس اتومات

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

فعلاً پیش‌فروش شده و زمان عرضه انبوه آن به بازار، بهار سال ۹۹ اعلام شده، ولی گفته می‌شود نمونه‌های اولیه خودرو در زمستان ۹۸ به برخی مشتریان تحویل می‌شوند تا میزان رضایت‌مندی و سطح کارکرد خودرو مشخص شود. این نسخه جدید از دنا پلاس که تجهیزاتی مشابه با سری دنده دستی دارد، به یک جعبه دنده شش سرعته AT مجهز شده که از سیستم «تورک کانورتر»‌یا همان مبدل گشتاور بهره می‌برد.

همچنین بر اساس اطلاعیه ایران‌خودرو، دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت جعبه‌دنده‌های هشت سرعته استفاده کرده است. خودرویی که احتمالاً با ورود به بازار قیمت دنا پلاس را در مرز ۲۰۰ میلیون تومان قرار می‌دهد.


جک S۴

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

یک چینی دیگر که گفته می‌شود قرار است فاصله بین اس ۳ و اس ۵ را پر کند و البته طرحی سردرگم، عجیب و نچسب دارد. در واقع اگر محصولات قبلی جک در ایران با تقلید از هیوندای تا حدی برای بیننده قابل فهم بودند و هویتی مشخص داشتند، حالا جک اس ۴ یک موجود مهیب و ناشناخته است که کمتر کسی بدون دید نام جک آن را می‌شناسد. اس ۴ که احتمالاً بیش از ۲۳۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت، باید به زودی با هایما اس ۵، هاوال اچ ۲ و ام‌وی‌ام X۳۳ روبه‌رو شود.

انتشار یافته: 20
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
13:08 - 1398/05/31
عمرا
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
این آشغالها رو مردم تحریم کنند تا قیمت واقعی بفروش برسه
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
یعنی قصد ارزون کردن خودرو رو ندارن با این تفاصیل باید به همین قیمتها تن بدیم ..البته روش دیگه ای این که مردم عزیز اگه واقعا به خودشون و خانوادشون ارزش قائل باشن تنها یکسال نخرن ماشین در ایران مفت میشه ...باید با اینا مثل خودشون برخورد کرد ولی افسوس که این مردم عادت به تو سری خوردن رو یاد گرفتن
فرزان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
چه اشعالایی داره میاد
Iran, Islamic Republic of
13:08 - 1398/05/31
عمرا
پاسخ ها
حاجات سرخه
United Arab Emirates
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
کلی دروغ آماده کردن تحویل مردم بدن تاپراید خودشون بدن پنجاه ملیون برامردم متاسفم که فقط نگاهشون میکنن باید این دو شرکت آتش زدتابفهمندباکی طرفند
Iran, Islamic Republic of
14:58 - 1398/05/31
قیمت ها واقعا خنده دار است..هر کس ندادند فکر میکنه داره پول بنز و تویوتا میده ..این خفت و خاری و کم فهمی کی تمام میشود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
15:10 - 1398/05/31
نهایت بدبختی ملت ماست که با این قیمتا اشغالای چینی رو سوار شن
پاسخ ها
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
ملت بدبخت خودشون انتخاب کردند طور دیگری زندگی کنند
Iran, Islamic Republic of
15:20 - 1398/05/31
وقتی تو مملکت گندم را با فضولات قاطی می کنند و به خورد مردم میدهند دیگه خودرو که جا خود دارد.
Iran, Islamic Republic of
19:08 - 1398/05/31
این ماشینها که مال پولدارهاست پس پراید هم تولید بشه شاید ما هم بتونیم بخریم
Luxembourg
23:36 - 1398/05/31
همش ازدم چرت هستش وفقط جیب ملت خاای میکنن,هرچندکه ملت خودشون میکشن واسش
Iran, Islamic Republic of
00:02 - 1398/06/01
فقط دوتا ماشین وطنی..مابقی ساخت چین..تاسف آوره
Iran, Islamic Republic of
10:07 - 1398/06/01
حتی یک خودروساز معتبر حاضر نیست با ایران کار کنه
Iran, Islamic Republic of
20:37 - 1398/06/01
به خدا ما یه ایمپین خریدیم بهمن ۶۴ میلیون الان حدود ۱۳۰ ۱۴۰ میلیون تومنه مدل ۲۰۰۷ ترخیص ۲۰۱۱ هست گیربکس اتوماتیک موتور طراحی انگلیس تحت نظارت میتسوبیشی سگ شرف دارن به اینا ماشینهای خارجی (غیر چینی به خصوص mvm(
Iran, Islamic Republic of
21:52 - 1398/06/01
تف به اين روزگار ! با اين قيمتها ارزوي خرد ماشين خوب رو به گور ميبريم
Iran, Islamic Republic of
23:17 - 1398/06/01
کجای این پیکاپ جک شبیه ماشین های امریکایی مثل شورولت سیلورادو هستش؟!!!!!
در واقع این ماشین کپی تویوتا هایلوکس شده.
Iran, Islamic Republic of
00:39 - 1398/06/02
بابا خداوکیلی موتور۱۱۵ اسب بخاری واقعا زشته چراماهمش دنده عقب میریم ماشینای کوچیک حداقل ۱۵۰ به بالا باد باشن نه مثل غول کولیوس به اون بزرگی ۱۵۰ اسب قدرت داره
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج