بایدو گوگل را کنار زد
۹۰۰۸۷۷
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
۴۱۷۷ 
شرکت چینی بایدو موفق شد با پشت‌سرگذاشتن گوگل، پس از آمازون به جایگاه دوم فروش اسپیکر‌های هوشمند جهان دست پیدا کند.

زومیت: شرکت چینی بایدو موفق شد با پشت‌سرگذاشتن گوگل، پس از آمازون به جایگاه دوم فروش اسپیکرهای هوشمند جهان دست پیدا کند.

براساس گزارش جدید کانالیس (Canalys)، بایدو، غول موتور جست‌وجوی چینی، اکنون دومین فروشنده‌ی بزرگ اسپیکرهای هوشمند جهان است. به‌گفته‌ی کانالیس، بایدو با کنارزدن گوگل به ۱۷.۳ درصد از سهم بازار جهانی دست پیدا کرده و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، ۴.۵ میلیون اسپیکر هوشمند فروخته است. این اعداد و ارقام به رشد سالانه‌ی چشمگیر ۳,۷۰۰ درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند بایدو اشاره می‌کند؛ اگرچه آمازون همچنان با دراختیار داشتن ۲۵ درصد سهم بازار و فروش ۶.۶ میلیون دستگاه در صدر جدول تأمین‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند قرار دارد.

اسپیکرهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی بایدو روی پلتفرم هوش مصنوعی به‌نام DuerOS اجرا می‌شوند. این شرکت از ابتدا هدف خود را روی تولید محصولات باکیفیت گذاشت و با همکاری شرکت طراحی Teenage Engineering اسپیکر Raven H را روانه‌ی بازار کرد؛ اما ظاهرا این محصول با اقبال چندانی مواجه نشد و فروش اندکی تجربه کرد. اخیرا بایدو به فروش مدل‌های اسپیکر ارزان‌‌قیمت‌تری روی آورده است؛ به‌طوری‌که اسپیکر بیسیک Xiaodu با قیمت ۸۹ یوان (۱۲ دلار) فروخته می‌شود. براساس گزارش کانالیس، بایدو حتی موفق شده است در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، در چین از شرکت بزرگ هم‌وطن خود، علی بابا، نیز پیشی بگیرد.

البته، گفتنی است بایدو و گوگل در بازاری واحد باهم رقابت نمی‌کنند؛ چراکه بایدو محصولات خود را به‌طور انحصاری در بازار داخلی خود می‌فروشد؛ درحالی‌که گوگل محصولات خود را تقریبا در تمام جهان به‌جز چین. با‌این‌حال، رشد انفجاری بایدو در سال گذشته نشان‌دهنده‌ی وسعت و پویایی اکوسیستم هوش مصنوعی چین است. سال گذشته، رابین لی، مدیرعامل بایدو، به‌صراحت اعلام کرده بود اصلا نگران ورود مجدد گوگل به بازار چین نیست.

بایدو گوگل را کنار زد

گوگل به‌راحتی این قدرت را دارد که در هر کشوری محصولات خود را عرضه کند. نمونه‌ای از این قدرت گوگل را می‌توان امروز در راه‌اندازی نست‌هاب (Nest Hub) که قبلا با نام گوگل‌هوم هاب (Google Home Hub) شناخته می‌شد، در بازار عظیم هند با ظرفیت بالقوه‌ی آن مشاهده کرد. در بازار هند، صفحه‌نمایش هوشمند با قیمت ۹,۹۹۹ روپیه (حدود ۱۳۹ دلار) فروخته می‌شود.

همچنین، براساس گزارش Gadgets360، گوگل با ترکیب دوربین Xiaomi’s Mi Security Camera با نست‌هاب در حال ارائه و راه‌اندازی محصول جدیدی است.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
21:58 - 1398/06/05
بایدوی چینی-قوی
پاسخ ها
بددون نام
United Arab Emirates
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
بارک اله
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج