پلوتو یک سیاره است
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
مدیر ناسا در یک مصاحبه منتشر نشده اعلام کرده به اعتقاد او پلوتو همچنان یک سیاره است و همین امر پس از یک دهه بحث و گمانه زنی‌هایی درباره ماهیت آن به وجود آورده است.

خبرگزاری مهر: مدیر ناسا در یک مصاحبه منتشر نشده اعلام کرده به اعتقاد او پلوتو همچنان یک سیاره است و همین امر پس از یک دهه بحث و گمانه زنی هایی درباره ماهیت آن به وجود آورده است.

به نقل از دیلی میل، «جیم بریدنستاین» مدیر ناسا معتقد است پلوتو یک سیاره است و اکنون پس از یک دهه دوباره بحث و گمانه زنی جدید درباره ماهیت این شی آسمانی به وجود آورده است.

بریدنستاین در یک مصاحبه ضبط شده (که البته منتشر نشده) همچنان مصرانه معتقد است پلوتو را باید یک سیاره به حساب آورد.

مدیر ناسا هنگام بازدید از ساختمان مهندسی هوافضا در دانشگاه کلورادو بولدر می گوید: به نظر من پلوتو یک سیاره است. می توانید بنویسید که مدیر ناسا یک بار دیگر پلوتو را سیاره اعلام کرد.

این در حالی است که ستاره شناسان و دانشمندان برتر دنیا مدت ها درباره ماهیت پلوتو با یکدیگر اختلاف داشتند. اما ۱۳ سال قبل دانشمندان اعلام کردند پلوتو یک سیاره کوتوله است.

در سال ۲۰۰۶ اتحادیه ستاره شناسی بین المللی تعریفی از یک سیاره ارائه کرد. طبق این تعریف سیاره باید مدار مشخص داشته باشد و به عبارت دیگر باید بزرگترین نیروی گرانشی در مدار خود باشد. این تعریف از سیاره سبب شد پلوتو از مجموع سیاره های منظومه شمسی حذف شود.

12:29 - 1398/06/05
صد در صد پلوتون یه نوزاده وروزی بزرگ خواهد شد درست مثل زمین امروز ما.