ساختمان‌سازان جورِ خودروسازان را بکشند!
۹۰۶۵۶۰
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
۱۰۸۳۳ 
عضو هیئت‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط با بیان اینکه خودروسازان به وظیفه قانونی خود مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از تولیدشان را جایگزین خودروهای فرسوده کنند، عمل نمی‌کنند، پیشنهاد کرد که ساختمان‌سازها در شهرهای بزرگ به ازای پارکینگی که برای هر واحد آپارتمان می‌سازند، یک گواهی اسقاط خریداری کنند.

ایسنا: سید ابراهیم مناجاتی، عضو هیئت‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط با ابراز تاسف نسبت به فراموش شدن موضوع اسقاط، گفت: در گذشته روال به این صورت بود که خودروهای فرسوده ابتدا از بازار جمع و اسقاط می‌شدند، سپس گواهی اسقاط آن‌ها برای خودروهای وارداتی صادر می‌شد. این در حالی است که از حدود دو سال پیش واردات خودرو ممنوع شده است.

وی افزود: در دو سال گذشته مراکز اسقاط هر خودروی فرسوده را به قیمت میانگین چهار میلیون تومان خریدند و اسقاط کردند، اما به دلیل نبود تقاضا در این بازار، قیمت گواهی اسقاط به زیر یک میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت گواهی اسقاط خودرو چهار سال پیش حدود چهار میلیون تومان بوده است.

ساختمان‌سازان جورِ خودروسازان را بکشند!

به گفته این عضو هیئت‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط، در حال حاضر ۸۰ هزار گواهی اسقاط خودرو تولید شده است که تقاضا برای آن‌ها بسیار کم است و به همین دلیل واردکنندگان خودرو می‌گویند که گواهی اسقاط را بیش از یک میلیون تومان نمی‌خرند.

مناجاتی با بیان اینکه خودروسازان به وظیفه قانونی خود مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از تولیدشان را جایگزین خودروهای فرسوده کنند عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: هر خودروی فرسوده در سال به اندازه پنج میلیون تومان سوخت بیشتری مصرف می‌کند که این مسئله موجب آلودگی بیشتر هوا می‌شود. همچنین اختلاف هزینه لوازم یدکی و تلفات تصادفات بین خودروهای فرسوده و خودروهای معمولی از جمله مواردی است که نشان‌دهنده لزوم اسقاط خودروهای فرسوده است.

عضو هیئت‌ مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران در ادامه پیشنهاد کرد که در راستای سامان‌دهی به صنایع اسقاط، ساختمان‌سازها در شهرهای بزرگ به ازای پارکینگی که برای هر واحد آپارتمان می‌سازند، یک گواهی اسقاط خریداری کنند.

پیشنهاد دیگر مناجاتی این است که گواهی اسقاط خودرو به صورتی باشد که در بانک‌ها و اداره مالیات به صورت پول محاسبه شود.

برچسب ها:
انتشار یافته: 7
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
00:50 - 1398/06/22
خودروسازان داخلی برای فروش گاریهای بی کیفیت خود جلو واردات خودرو را می گیرند در حالی خود نمیتوانند نیاز بازار داخل را تامین کنند
Iran, Islamic Republic of
00:59 - 1398/06/22
دنبال راهی هستن برای گرون کردن ملک دستتون درد نکنه به مردم خدمت میکنید واقعااااا
Iran, Islamic Republic of
01:45 - 1398/06/22
آخه خیلی معذرت میخوام طرف بره ماشین اسقاطیشو به ضایعتی بفروشه بیشتر میخرنش مگه خر گازش گرفته که به مراکز اسقاط خودرو بفروشه!
تازه خیلی هم شیک و مجلسی اون ماشین فرسوده همه‌ی مخلفاتش باید روش باشه! باید روشن تحویل بدی!
بیخیال با
Iran, Islamic Republic of
01:45 - 1398/06/22
آخه خیلی معذرت میخوام طرف بره ماشین اسقاطیشو به ضایعتی بفروشه بیشتر میخرنش مگه خر گازش گرفته که به مراکز اسقاط خودرو بفروشه!
تازه خیلی هم شیک و مجلسی اون ماشین فرسوده همه‌ی مخلفاتش باید روش باشه! باید روشن تحویل بدی!
بیخیال با
Iran, Islamic Republic of
05:55 - 1398/06/22
چقدر خوب میشه که در اداره ی کشور به جای آزمون و خطا از برنامه های کشورهای موفق استفاده کنیم.ولی صد حیف و هزاران افسوس که منافع ازما بهتران اجازه ی این کار را نمیده...
Iran, Islamic Republic of
10:57 - 1398/06/22
چی مون درسته که اسقاط خودرو مون درست باشه ، خودرو های ما داره شبیه خودروهای کوبا شده است . فیلمسازهای هالیود هر وقت می خوان تو سکانساشون ماشین های عهد قدیم باشه میرن کوبا ،
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج