«معراجي ها» بهترين فروش در بدترين زمان!
۹۵۵۷۳
۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۸
۵۹۰۵
ماجراي موفقيت هاي گيشه اي فيلم هاي ده نمكي تمامي ندارد. كارگرداني كه همه فيلم هاي قبلي اش جزو پرمخاطب ترين آثار سال هاي اخير سينماي ايران بوده اند. سه گانه «اخراجي ها» بيش از هر اثر ديگري در اين سال ها به رونق گيشه سينماها ياري رسانده اند.
بانی فیلم: ماجراي موفقيت هاي گيشه اي فيلم هاي ده نمكي  تمامي ندارد. كارگرداني كه همه فيلم هاي قبلي اش جزو پرمخاطب ترين آثار سال هاي اخير سينماي ايران بوده اند. سه گانه «اخراجي ها» بيش از هر اثر ديگري در اين سال ها به رونق گيشه سينماها ياري رسانده اند.

 «رسوايي» ديگر اثر ده نمكي نيز امسال روي پرده بود و با فروشي نزديك به 6 ميليارد تومان پرفروش ترين فيلم اكران 92 لقب گرفت. در حالي كه در روزهاي پاياني سال به سر مي بريم بار ديگر فيلمي از ده نمكي چراغ گيشه را پر  تلالو كرده است. «معراجي ها» پس از نمايش در سي و دومين جشنواره فيلم فجر روي پرده سينماها آمد و توانسته در همين روزهاي اوليه اكرانش مخاطبان گسترده اي را جذب سالن هاي سينما كند. با مسعود ده نمكي گفت و گويي كرده ايم كه متن آن را پيش رو داريد.

تنها با گذشت يک هفته از اکران «معراجي ها»، يک فروش 200 ميليوني به دست آمده. اين استقبال را پيش بيني مي کرديد؟


-هميشه گفته ام که لطف مردم همواره شامل فيلم هاي من شده است. «رسوايي» هم که پرفروش ترين فيلم سال 92 بود، سه بازيگر بيشتر نداشت. اين موضوع نشان دهنده اين است که مردم در وهله اول به مضمون توجه دارند و فاکتورهاي ديگر در کنار آن است که اهميت دارد. به هر حال با توجه به اينکه در اسفند به عنوان يک زمان مرده در اکران به سر مي بريم، اين استقبال بي نظير است.

شما ريسک کرديد که اکران اسفند را پذيرفتيد. اين موضوع باعث شد ديگر فيلم ها شانس فروش بيشتري داشته باشند.


-بله. برخي محدوديت ها بود که چنين چيزي را ايجاب مي کرد. فکر کردم اين اتفاق باعث مي شود سينماداران و کارکنان سالن ها در آستانه عيد دست پر به خانه هايشان بروند به همين دليل اين موضوع را به جان خريديم. قبل از اينکه «اخراجي ها1» را اکران کنيم نوبت نمايش آخر اسفند تا آخر فروردين يک زمان اکران مرده به حساب مي آمد. چون وقت مردم صرف ديد و بازديدها مي شد، اما آن سال اين فيلم نشان داد که يک اثر سينمايي اگر جذاب باشد در هر زمان که اکران شود، مورد استقبال قرار مي گيرد. شايد سال بعد دوستان بر سر گرفتن اکران اسفند رقابت داشته باشند. بنابراين به نظر من اسفند و بهار اهميت ندارد.

پخش تيزرهاي تلويزيوني را چقدر در فروش موثر مي دانيد؟


-من هميشه سهم قابل توجهي از درآمد فيلم هايم را براي بخش تبليغات در نظر مي گيرم. فکر مي کنم براي جا افتادن يک فيلم، عنصر تبليغات، چه ميداني باشد و چه تلويزيوني، ضروري است و اصلا جزء هزينه هاي جانبي به حساب نمي آيد. يعني به اندازه اي که به بازيگر پول داده مي شود، جا دارد براي تبليغات فيلم هم هزينه کرد. گذشته از همه اينها، «معراجي ها» فيلمي مربوط به خود تلويزيون هم هست. يعني اين سازمان سرمايه گذار اصلي آن است و صدا و سيما هر تلاشي که به خرج دهد، به سود خودش است.

گويا يک هفته پس از شروع اکران 10 دقيقه از فيلم کم شده و پايانش را هم تغيير داده ايد. چرا؟

- نه اينکه  شايعه است. بعد از جشنواره من تصميم گرفتم 10 دقيقه از فيلم را کوتاه کنم، اما چون ما براي اکران عمومي محدوديت زماني داشتيم همان نسخه جشنواره اي فيلم را براي تست به چند سالن سينمايي تحويل دادم. تازه سينماهاي ما از روز جمعه نهم اسفند تکميل شده است. در اين چند روز همان نسخه قبلي به نمايش در آمد تا ما نسخه اي را آماده کنيم که اصلاحيه ارشاد هم روي آن اعمال شده باشد. از اول مي خواستيم نسخه اکران عمومي فيلم داراي ريتم تندتري باشد. اکران سينماهاي شهرستان ما نيز از هفته آينده کامل مي شود. سالن هايي که آنالوگ هستند نيز از جمعه نسخه هاي نگاتيو به دست شان رسيده است.

 اين 10 دقيقه از کدام قسمت ها انتخاب شده؟


-از همه جاي فيلم انتخاب کردم.

پس حذف اين 10 دقيقه به روايت  فيلم آسيب نمي زند؟


- نه فقط ريتم فيلم تندتر مي شود و تازه يک دقيقه جديد هم به فيلم اضافه شده است.

فيلم را با مردم تماشا کرده ايد؟

-در سالن هاي مختلف بالا شهري و پايين شهري فيلم را با طبقات مختلف جامعه تماشا کرده ام و مشاهده کردم چقدر استقبال ها خوب بود. لحن فيلم از نيمه به بعد، قدري جدي مي شود و خود من تصور اين مقدار از مقبول واقع شدن را نداشتم و حس مي کردم شايد توقعات مخاطب برآورده نشود. اما ديدم مردم با خنده هاي فيلم مي خندند و با گريه هايش گريه مي کنند و اصلا هدف من نيز همين بود. در معراجي ها مي خواستم مردم را به پاي صحنه هاي جدي جنگ بنشانم. مي خواستم با نوع صحنه پردازي قدرت دشمن و مظلوميت بچه ها را نشان بدهم.

 و با توجه به استقبال ها گويا به هدف تا رسيده ايد.

-خبر رسيده در شهر قم جلوي سينما صف طويل تشکيل شده. انگار همان اتفاقي که براي بقيه فيلم هايم مي افتاد براي اين هم شکل گرفته. البته من به دنبال مقايسه کردن يا شکستن رکورد خودم نيستم چون اساسا «معراجي ها» حرفي غير از ديگر آثار من براي گفتن دارد.
برچسب ها:
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:1
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
11:59 - 1392/12/14
وای بر سواد سینمایی ملت
واااای
پاسخ ها
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
سواد سینمایی ملاک نیست ملاک تاثیرگذاری واقع بینانه بر ملت است نه مثل بعضی فیلما که به ملت فحش میدن در لوای نادر و سیمین و ....
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج