خودروی کارکرده بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون، چی بخریم؟
۹۵۷۷۴۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
۸۲۷۰
بازار کارکرده‌ها جایی است که خریداران می‌توانند بازی خودروسازان را به هم بزنند و دلخواه‌ترین انتخاب را با سطح مناسبی از پرداخت و قدرت خرید داشته باشند، فقط این وسط باید کمی از سخت‌گیری‌های همیشگی دست بکشند.

برترین‌ها: خرید خودرو را با انتخاب پزشک معالج که حتما باید در بهترین و بالاترین سطح دانش و تجربه باشد اشتباه نگیرید. اینجا را نبینید که برای خرید خودرو صف می‌بندند! خرید خودرو همه جای جهان مثل انتخاب نوع نان برای صبحانه یا چیزی مثل خرید پنیر از بین انبوهی گزینه است. با کمی سبک‌خیالی و بی‌توجهی به توصیه‌های ایمنی، این کار را در ایران هم می‌توان انجام داد و با ورود به بازار کارکرده‌ها دامنه انتخاب را تا سطحی غیرقابل تصور گسترش داد و علاوه بر صرفه‌جویی، کلی از این تغییر لذت برد.

چنین کاری نه تنها کمک به حفظ قدرت مالی است انتخاب راهی برخلاف وضعیتی است که در ایران به خریداران تحمیل می‌شود. موردی که حتی ممکن است به کاهش سطح قیمت خودر‌های صفر کیلومتر در بازار هم منجر شود. سالهاست مصرف کنندگان برای انتخاب خودرو، مجبور به خرید از تنها فروشندگان محصولات صفر کیلومتر یعنی خودروسازان دولتی هستند. وضعیتی که در نهایت با پول بیشتر کیفیتی کمتر از انتظار را عاید آنان می‌کند.

بازار کارکرده‌ها جایی است که خریداران می‌توانند بازی خودروسازان را به هم بزنند و دلخواه‌ترین انتخاب را با سطح مناسبی از پرداخت و قدرت خرید داشته باشند، فقط این وسط باید کمی از سخت‌گیری‌های همیشگی دست بکشند. الان که بهترین وقت برای خرید خودرو‌های کارکرده است، یک ده گانه ردیف کرده‌ایم برای افرادی با کمترین قدرت خرید که شرح آن در ادامه می‌آید:

۱. فولکس‌واگن گل مونتاژی

قیمت: ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

با حدود ۴۰ میلیون تومان قابل خرید است و از هر نظر خودرو قابل اعتمادی است. گل که در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ با همکاری شاخه برزیلی فولکس واگن، در کرمان مونتاژ شد، امروزه قیمتی ۳۵ تا ۶۰ میلیون تومانی در بازار خودرو دارد، ولی با پرداختی ۴۰ میلیونی می‌توان یک نسخه سرحال از آن را خرید.

این خودرو دورگه موتوری ۱۰۰ اسبی دارد که ۱۵۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی خیلی نرم و آرام و جالب کار می‌کند. گل که ابعادش درست در میانه پژو ۲۰۶ و رنو ساندرو قرار دارد، پنج صندلی پارچه‌ای بادوام و نسبتا نرم دارد که در کنار فنربندی اسپرت، اما متعادل، یک سواری خوب شهری را عاید خریداران می‌کند. گل البته برخلاف ساندرو ابدا رانندگی بی‌حالی ندارد و بیشتر شبیه ۲۰۶ تیپ ۵ است با این حال کیفیت ساخت ۲۰۶‌های امروزی ابدا با گل قابل مقایسه نیست.


۲. مرسدس بنز E۲۳۰ مدل ۱۹۹۱

قیمت: ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

بی‌شک خاص‌ترین عضو گروه همین بنز کپل است که توسط یکی از بهترین طراحان تاریخ صنعت خودرو یعنی برونو ساکو است و ظاهر بی‌مرگی دارد. خودرو با داشتن طولی معادل ۴.۷۵ متر، یک صندوق بار بزرگ و جادار دارد. پنج صندلی نرم و یک شاسی ضربه‌گیر هم حین مسافرت به شما سرویس می‌دهند چیزی که پس از سه دهه هنوز طعم بنز می‌دهد! این مهم به لطف سیستم فورماتیک در برخی مدل‌ها، پایداری بسیار بالا را هم به مجموعه توانمندی‌های کپل افزوده، حاصل شده است. این سری از بنز E بهایی بالای ۱۰۰ میلیون دارد، ولی احتمالا در نسخه‌های قدیمی‌تر با کارکرد ۳۰۰ هزار کیلومتر قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان دارد.


۳. پروتون ویرا

قیمت: ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

با قیمت ۳۲ میلیونی می‌توانید این سدان کوچک شرقی را بخرید و تحت لوای پروتون از کیفیت برجسته خودرو‌های میتسوبیشی لذت ببرید. ویرا که نمونه مورد بحث مدل ۱۳۸۷ است پس از حدود ۱۲ سال فعالیت مداوم، کارکردی نزدیک به ۲۰۰ هزار کیلومتر داشته و کیفیت خوبی را از خود بروز می‌دهد. با اینکه اتاق قطعات تزیینی چندانی ندارد، اما تریم پارچه رودری ها، قطعات چوبی و براق داشبورد و یا پلاستیک به کار رفته در اتاق همگی کیفیت خود را در حدی معقول حفظ کرده و برای نمونه همچون خودرو‌های چینی، دچار رنگ و رو رفتگی، خوردگی یا پوسیدگی نشده‌اند. موتور و مجموعه فنی هم بی‌عیب کار می‌کنند.


۴. فیات سیه‌نا

قیمت: ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

سیه‌نا خودرو بدنامی است نه به خاطر اینکه کارایی پایینی دارد یا خیلی زشت است. اغلب تقصیر شکست بزرگ فیات سیه نا در ایران به گردن قیمت‌گذاری اشتباهی است که فیات برای این محصول در نظر گرفت و در نهایت هم موجب شد تا نتواند با رقبای محبوب، اما قدیمی حاضر در بازار ایران رقابت کند. سیه‌نا، اما حالا بعد از حدود ۱۰ سال کار دیگر حاشیه‌نشین شده و از خودنمایی اولیه اش چیزی نمانده است.

این خودرو ایتالیایی که همه مشخصاتش به خودرو‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت بازار می‌خورد، در نسخه‌های با کارکرد ۲۵۰ هزار کیلومتر بهایی ۳۰ تا ۳۵ میلیونی دارد و با ابعادی که حد فاصل یک ساینا و یک پژو ۴۰۵ است، به خریداران این رده خدماتی در حد همین دو محصول را با کیفیتی که خاص محصولات ایتالیایی است، ارائه می‌کند. سیه‌نا برای استفاده شهری محصول قابل اعتمادی است و برخلاف شایعات چندان هم دردسر فنی ایجاد نمی‌کند. در این سطح پرداخت خرید یک نمونه سالم از این محصول اروپایی شاید یکی از جالب‌ترین کار‌ها باشد.


۵. اوپل کورسا مدل ۱۹۹۵

قیمت: ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

محبوبه دهه نودی اوپل در بازار ایران هنوز هم از بسیاری خودرو‌های امروزی در کلاس سوپرمینی‌های ایران ویژگی‌های بهتری دارد. ما هنوز هم اوپل را فیلم بیادماندنی لیلا اثر داریوش مهرجویی به یاد می‌آوریم. محصولی که در کسری از زمان به یکی از نماد‌های نوسازی و مدرنیته در دهه ۷۰ خورشیدی در ایران بدل شد و تا امروز اعتبار خود را به عنوان هاچ‌بکی خوش‌دست و کم‌هزینه حفظ کرده است. کورسا که کمی در شهر مصرفش زیاد است، موتوری ۱۲۰۰ سی سی با ۶۰ اسب بخاری دارد و خیلی نرم و بی حاشیه کار می‌کند.


۶. تویوتا کریسیدا GL

قیمت: ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

قبول داریم که نگهداری خودرو‌های دهه نودی سخت است، اما کریسیدا مدلی استثنایی است که دیدن کابین سرخ رنگش یا زوزه‌اش در جاده یا تجربه کابین بی‌صدایش حال خریداران را خوب می‌کند. این خودرو که در نمونه‌های سرپا بهای نزدیک به ۲۵ میلیون دارد، در کنار پاور ویندوز و ترمز‌های دیسکی در چهار چرخ، امکانات خوبی مثل آینه و پنجره‌های برقی، دنده اتومات و روکش چرم و پارچه هم دارد.


۷. دوو سیه‌لو 

قیمت: ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

کماکان ظاهر موقر خود را حفظ کرده ضمن اینکه کماکان از اقتصادی‌ترین خودرو‌های بازار در بخش کارکرده هاست. سیه‌لو که با کمتر از ۲۵ میلیون تومان قابلیت سوار شدن به شکلی پیوسته را دارد، مثل فولکس گل یا هیوندای ورنا بی‌حاشیه کار می‌کند و به جز برخی قطعات، اغلب خریداران را دچار دردسر نمی‌کند. با اینکه سیه‌لو محصولی است کاملا اقتصادی، اما سواری آن نرم و راحت است و در سطحی بالاتر از خودرو‌های نظیر پراید قرار دارد. سیه‌لو در شهرستان‌ها کمی مشکل قطعه دارد، ولی این موضوع در حدی نیست که بحرانی شود و تنها اندکی اضافه پرداخت را به مالکان تحمیل می‌کند.


۸. دوو ماتیز 

قیمت: ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا
سوپرمینی سربه‌زیر شرقی خودرویی است به یادماندنی. محصولی که هنوز هم الگوی بهترین نمونه‌های این کلاس در بازار جهانی است و به کم‌مصرف بودن، دوام بالا و طرح متفاوت بدنه مشهور است. ماتیز که در مدل‌های ۸۱ تا ۸۴ در بازار موجود است، اگر موتور و گیربکسش به راه باشد و اتاقش سالم، گزینه قابل تاملی برای سفر‌های شهری است. مدلی که علیرغم گذشت بیش از ۱۵ سال کماکان کیفیت شایسته و درخور توجهی دارد. شاید باور نکنید، اما یک نسخه سالم از ماتیز آنقدر خوش‌ساخت است که از ام‌وی‌ام ۱۱۰ هم عملکرد بهتری به شما می‌دهد.


۹. رنو پی‌کی

قیمت: ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

با تزریق قوای فنی پراید، رنو ۵ اصلاح شد. کاری که بسیاری از کارشناسان آن را نسخه ایرانیزه شده سوپرمینی رنو می‌دانند. در واقع با همان استخوان‌بندی پراید، یک رنو می‌خرید که قابل تعمیر، قابل استفاده و قابل قبول است. این خودرو که به نسبت سپند و رنو ۵‌های قدیمی خودرو کاراتری است، برای ۴ نفر جا داشته و کار همان ماتیز را با کیفیت و قیمت پایین‌تر انجام می‌دهد. پی‌کی که به لطف مشابهت فنی با پراید هزینه نگهداری پایینی دارد، در زمینه استهلاک خودرو به نسبت قابل قبولی است، اما ابدا راحت نیست و ایمنی جندانی ندارد بنابراین با آن نباید خیلی تند رانندگی کرد!


۱۰. پژو RD روآ

قیمت: ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان

ده گانه بازار خودرو برای فقرا

روا، آردی یا پیکان پژویی تلفیق اولین خودرو تولید انبوه ایران ناسیونال با پژو ۴۰۵ آنهم از طریق متدولوژی خاص یک خودروساز دولتی است که حاصل آن ارابه‌ای کند، اما مقاوم، جادار با ظاهری آبرومند و مصرفی بالاست. سری RD پژو که همان مشخص اتاق ۴۰۵ را دارد، در زمینه سواری و فنی بیشتر به پیکان شبیه بوده و خشک، محکم و اندکی پرمصرف است. از آنجا که قطعات مشترک بسیاری با دو خودرو دارد، هزینه پایینی به مالک برای تعمیر و نگهداری تحمیل می‌کند ضمن اینکه فرم صندوق بار جاداری داشته و اتاقش راحت‌تر از پیکان است. شاید باور نکنید، ولی نسخه‌های سرحال روآ و آر-دی برای خریدارانی که در پایین‌ترین بخش بازار گیر افتاده‌اند یک نعمت است.

محمد طالبیان
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 53
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
12:23 - 1398/11/17
قطعاتشون رو از کجا پیدا کنیم
پاسخ ها
نوید
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
با این وضعیت بی پولی و اقتصاد ویران کشور این خودرو های
فرسوده بصرفه نیست
Iran, Islamic Republic of
13:07 - 1398/11/17
دست دوم بیخوده موتور صفر شرف داره
پاسخ ها
بدون نام
-
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
قیمتها روا زیر 30میلیو ن خوبش نیست قیمتها خبر نداری
Iran, Islamic Republic of
13:10 - 1398/11/17
خدا لعنت شون کنه همه چی رو چند برابر کردن دلال و کارخونه خودرو کاسبان تحریم به بهانه خروج ترامپ
Iran, Islamic Republic of
13:12 - 1398/11/17
راکده کسی نمیخره قطعات شون نیست باشه گرون بیمه و بنزین روغن فیلتر تصادف دیگه ارزش ماشین خریدن نداره
Iran, Islamic Republic of
13:23 - 1398/11/17
اين قيمت ها كه ذكر شده واسه ٤ سال پيشه
دوو سيلو تميز كمتر از٤٠ ٥٠ ميليون نيست
سيلو ٢٠ تومني رو بايد ٢٠ تومن خرجش كني
Iran, Islamic Republic of
13:24 - 1398/11/17
برترین ها این قیمت ها رو از کجا اوردی؟
Iran, Islamic Republic of
13:46 - 1398/11/17
با این قیمت بهترین گزینه همون فروغنه
Iran, Islamic Republic of
13:47 - 1398/11/17
این ماشینهای قدیمی پر مصرف چیه معرفی کردین اخه ،یا باید توی تعیرگاه باشی یا صف پمپ بنزین
Iran, Islamic Republic of
13:48 - 1398/11/17
سیلو خوبه. نرم و خوش دست. اقتصادی. پول به پراید و ۴۰۵ ندین که ضرره
Iran, Islamic Republic of
13:54 - 1398/11/17
اونوقت جای قطعات یدکیش آفتابه ببندیم؟
Iran, Islamic Republic of
14:09 - 1398/11/17
آردی رو اگر مجانی هم به شما دادند نباید بگیری بی کیفیت ترین محصول ایران خودرو هستش و صدی ۱۷ لیتر میسوزونه
Iran, Islamic Republic of
14:17 - 1398/11/17
قیمت ها یه 15 میلیون كم تر تخمین زده شده
Iran, Islamic Republic of
14:18 - 1398/11/17
لعنت خدا بر مسئوليني كه برنامه هاي ما رو تبديل به آرزو كردند.
واقعا خجالت آوره در سال ٢٠٢٠ قدرت خريد ملت ايران به گونه اي باشه كه سراغ اين ماشينها بروند.
-
14:21 - 1398/11/17
والا نمیدونم مشکلی از بابت قطعات دارن یا نه
United Arab Emirates
14:47 - 1398/11/17
والا ترجیح میدم با خط ۱۱ برم اینور و اونور تا ۴۰ میلیون بدم به فورغونای خارجی از رده خارج
Iran, Islamic Republic of
14:53 - 1398/11/17
لعنت به گاری ساز داخلی با این وضعیت قیمت خودرو

تمام مدل های بالا همه شون به تاریخ پیوستن
مصرف زیاد با بنزین گرون تعمیر کار تخصصی هم ندارن
قطعات شون نیست
برا یک سر سیلندر سیلو ۱ ماه مشهد گشتم
۵ سال پیش خود ماشین ۷ تومن بود
سر سیلندرش ۱.۷۰۰ اونم یکبار تراش خورده بود و استوک اوراقی از هند
واقعا لیاقت مردم ایران این وضعیت خودرو نیست
مسئولین کور و کر ما بدونین ظلم پایدار نیست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
تا وقتی مردم میخرن ظلم پایداره عزیزم!
Iran, Islamic Republic of
16:20 - 1398/11/17
چقدر بدبختیم ماشینهای اسقاتی باید سوار بشیم تو خارج اینهارو اوراق میکنن اینجا باید چهل میلیون پول بدیم.
Iran, Islamic Republic of
16:22 - 1398/11/17
پیکان یادتون رفت بزارید .
Iran, Islamic Republic of
17:20 - 1398/11/17
خوب از کجاهم دست دوم خوب گیر بیاریمم بگین
Iran, Islamic Republic of
18:21 - 1398/11/17
والا شما به این قیمت پیدا کنید تا ما بخریم
Iran, Islamic Republic of
18:23 - 1398/11/17
سلام تو ایران زندگی نمیکنی قیمت بنز e 230 که گذاشتی ۱۱۰ میلیون نه ۳۰ تا ۴۰
Iran, Islamic Republic of
20:25 - 1398/11/17
واقعا خودتون خجالت نمیکشید؟؟؟شما رسانه اید
ننگ بر شما
اخه حق ما ایرانیا اینه ک ماشین ۱۹۹۱ سوار شیم؟
بجای اینکه متن کپی شده ی بالایی هارو بذاری بگیر ی چیز بذار که
بفهمن اون اشغالای ایران خودرو و سایپا توفم براشون زیاده
Iran, Islamic Republic of
20:28 - 1398/11/17
لعنت بر پدر و مادر کسی که مملکت رو به این روز انداخت که بریم آشغال های بیست سال پیش رو بخریم.
Iran, Islamic Republic of
21:41 - 1398/11/17
هرکدوم از این ماشینا رو با این قیمت که گفتین برا من بیار 5 تومن هم به خودت شیرینی میدم
Iran, Islamic Republic of
02:23 - 1398/11/18
در مورد ماشينهاي دست دوم و كاركرده، به طور كلي يه فرمول عمومي وجود داره: ماشين سالم هرگز به دست غريبه نميفته. اگر كسي ماشين كاركرده سالم واقعي داشته باشه و تصميم به فروش بگيره اونقدر در اطرافش از فاميل و همسايه تا دوست و همكار، خريدار به قيمت هست كه كار به آگهي و بنگاه و اينا نميكشه. پس الكي تو بنگاه و آگهي و اينترنت دنبال ماشين كاركرده سالم نگرديد كه پيدا نميكنيد مگر يكي از اطرافيان خودتون داشته باشه و شما ازش بدون واسطه بگيريد.
United States
08:19 - 1398/11/18
یه الاغ با گاری هم اضافه میکردی کار تموم بود قطعه هم لازم نداره تازه تولید الاغ به خودکفایی رسیده . باور کن
Iran, Islamic Republic of
10:15 - 1398/11/18
سلام تازگی قیمت ماشین ندیدی؟
اون بنز 40 نه 70 خریدارم
Netherlands
12:02 - 1398/11/18
اون گل ماشین خوبیه ولی مثل اینکه مصرف سوختش بالاست
United Kingdom
13:37 - 1398/11/18
حاجی بیار این قیمت نقد کارتشو میکشم
Iran, Islamic Republic of
18:06 - 1398/11/18
خیلی پروووویید بخداااا
Iran, Islamic Republic of
20:36 - 1398/11/18
یعنی خاک بر سر ما شدیم مثله کشورهای فقیر و جنگ زده
Iran, Islamic Republic of
23:19 - 1398/11/18
دیگه کم کم باید بریم از قبرستون ماشین های اسقاطی خرید کنیم چند سال دیگه تو خیابان های کشور پر میشه از پیکان و ژیان و فولکس قورباغه ای خیلی هم به صرفه هستن قطعاتشونم راحت گیر میاد
Iran, Islamic Republic of
08:17 - 1398/11/19
چقدر ما بدبختيم زندگي ازمون گرفته شده دنيا كجاست ما كجاييم
Iran, Islamic Republic of
12:16 - 1398/11/19
خاك بر سر مديران اين كشور كه ملت و به سوار شدن به رنو 5 60 سال پيش رسوندند در سال 2020 .....

شرم و ننگ بر شما
Iran, Islamic Republic of
12:18 - 1398/11/19
در سال 2020 با چه سرعتي داريم عقب گرد ميكنيم و به رنو 5 رسيديم
به نظرم خر - اسب و شترها رو بايد زين و اماده كرد ..........
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
خر و گاو و فورغونم اینا میندازن به ملت. باز جای شکرش باقیه پا داریم هنوز اونو پولی نکردن.
Iran, Islamic Republic of
12:19 - 1398/11/19
اين ماشين هاي رده خارج پر مصرف فاقد قطعات و مكانيك هستند و سرطاني بيش نيستند
در تمامي زمينه ها سرطان به ارمغان اورديد
Russian Federation
17:26 - 1398/11/19
ایرانی جماعت به زمین و زمان غر میزنه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به نظرت الان خوشحال و خندان باشيم
بدون نام
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
باکمال تاسف باید یگم حق ماست.از ماست که برماست.ما دوست داشتیم توی ماه ....رو ببینیم.
Iran, Islamic Republic of
09:24 - 1398/11/20
سرعت عقب گردمون بي نظيره
-
18:41 - 1398/11/22
هیچی حالیتون نیست فقط غر اونی که داره و سوار شده میدونه قطعش هست یا نیست یا مصرفش چطوری
-
18:42 - 1398/11/22
گل با پراید ۹۳ مقایسه کنید پراید قطعش ۶ ماه یبار خراب میشه
Iran, Islamic Republic of
11:49 - 1398/11/27
داداش این قیمت هایی ک میگی مال چ سالیه . جایی گیر میاد
Iran, Islamic Republic of
14:54 - 1398/12/06
یادش بخیر یه زمان پراید هف تومن بود
یادباد ان روزگاران یاد باد
Iran, Islamic Republic of
09:55 - 1399/01/22
فقط میتونم بگم متاسفم در این وضعیت به جای پیشرفت باید خودروی ۱۰ سال پیش رو سوار شیم؟؟؟ آدم میگه ی کم کار کنم سال بعد حقوقها هم بیشتر میشه ی ماشین نو و صفر بگیرم اما ما میگیم سال بعد بخوایم بخریم باید پیکان گوجه ای اگه پیدا کنیم بگیریم!
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج