پشت‌پرده پخش‌نشدن تبلیغات «خروج» از سیما
۹۸۴۲۶۶
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
۸۶۶۴ 
صداوسیما می‌گوید شرط پخش کردن تبلیغ فیلم‌های اکران اینترنتی را، «غیرانحصاری» بودن پخش آن‌هاست. این درخواست از سوی سازمانی که اجازه راه اندازی شبکه های رادیوتلویزیونی دیگر را نمی‌دهد و این امتیاز را در انحصار خود نگه داشته جالب است.

برترین‌ها: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، وابسته به صدا و سیما، در بیانیه‌ای، شرایط پخش آگهی تلویزیونی برای اکران اینترنتی فیلم‌های سینمایی را مشخص کرد.

در متن بیانیه ساترا آمده است:

«در روزهایی که کشور و جهان با معضل بیماری کرونا روبه‌رو است، صنعت سینما نیز از این مسئله متأثر شده است. ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، منجر به اکران نشدن فیلم‌های سینمایی در سالن‌های سینما شده که می‌تواند منجر به لطمه جدی به تولیدکنندگان فیلم شود.

در این شرایط، اهمیت رسانه‌های صوت و تصویر به‌عنوان بستری برای نمایش و اکران فیلم‌های سینمایی، بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. خانواده رسانه‌های صوت و تصویر می‌توانند به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنند و در راستای رسیدن به سهم حداکثری محتوای ایرانی گام بردارند. همچنین در صورت تجربه موفق اکران فیلم‌های سینمایی در سامانه‌های برخط ممکن است اکران فیلم‌های سینمایی در آینده نزدیک دستخوش تغییر شود.

پشت‌پرده پخش‌نشدن تبلیغات «خروج» از سیما

ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر این حوزه ضمن استقبال از اکران فیلم‌های سینمایی از طریق سامانه‌های صوت و تصویر کشور، همچنین با محترم شمردن قراردادهای دوطرفه میان تهیه‌کنندگان و سامانه‌های پخش محتوای صوتی و تصویری، اعلام می‌دارد در راستای انجام وظایف ذاتی خود، ایجاد شرایط برابر برای همه سرویس‌های دارای مجوز، جلوگیری از شکل‌گیری رفتارهای ضدرقابتی و تبدیل محدودیت اکران به فرصت توسعه متوازن کل صنعت رسانه‌های فراگیر را جزو سیاست‌ها و راهبردهای مدنظر خود قرار می‌دهد.

در این راستا، بر اساس توافق ساترا و اداره کل بازرگانی رسانه ملی، در صورتی که فیلم‌های سینمایی در ایام تعطیلی سینماها در رسانه‌های صوت و تصویر داخلی اکران شوند و در زمان اکران به نحو «غیرانحصاری» و از طریق تعداد قابل توجهی از رسانه‌های دارای مجوز، قابل دسترس برای عموم باشند، می‌توانند از امکانات تسهیل‌گرایانه تبلیغات فیلم‌های سینمایی در رسانه ملی بهره‌مند شوند.

ساترا همچنین تلاش خود را برای حفظ مالکیت معنوی فیلم‌ها به صورت مسئولانه پیگیری می‌کند. لذا همانگونه که در روزهای گذشته از انتشار فیلم‌های اکران‌شده در رسانه‌ها به صورت غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است در روزهای آتی نیز همین رویه با شدت و دقت دنبال می‌شود تا زمینه معماری و شکل‌گیری اقتصاد اکران در سامانه‌های صوتی و تصویری به درستی صورت پذیرد.

امید است تجربه موفق اکران فیلم‌های سینمایی در سامانه‌های صوتی و تصویری، موجب رشد و توسعه هر چه بیشتر این صنعت شود و شاهد دسترسی کاربران به محتواهای متنوع ایرانی در سامانه‌های صوتی و تصویری داخلی باشیم.»

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج